WSK M21W2 1976, plomba
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2013-09-26, 20:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1976r.
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
WSK M21W2 1976, plomba
Chciałbym Wam przedstawić moją WSK-ę, którą znalazłem zapomnianą w stodole u babci na wsi. WSK-ę kupił mój dziadek (nową), później jeździł nią mój ojciec, a teraz ja. Rok produkcji -1976, silnik 059, instalacja elektryczna 12V. Dodam, że jest w 100% oryginalna (lakier również - nigdy nie była malowana), przebieg 16tyś km, plomba na silniku. W stodole stała około 25 lat.
Tak wyglądała gdy ją zobaczyłem: >>Klik<<
Oczywiście pierwszy dzień pracy przy niej zleciał na czyszczeniu całego 25-letniego syfu. Okazało się, że pod grubą warstwą brudu kryje się 40-letni lakier w całkiem niezłym stanie WSK miała rozwaloną głowicę, była tylko tak nałożona, trzeba było ją wymienić. Na szczęście ojciec ją zostawił z tłokiem w najwyższym położeniu, więc do cylindra nie dostała się żadna rdza czy inny syf - jest w idealnym stanie. Przed próbą odpalenia oczywiście był czyszczony cały układ paliwowy - płukanie zbiornika, czyszczenie kranika, wymiana przewodów paliwowych i filtra, czyszczenie gaźnika, były też przeczyszczone platynki, wsadzona nowa świeca i..... tyle WSK zapaliła na drugi dzień od "znalezienia". Filmik z pracy silnika - oczywiście chodzi w cały świat, nie jest wyregulowana, beznadziejna reakcja na gaz, ale pyrka http://www.youtube.com/watch?v=G2wmgALp ... e=youtu.be
Kolejne prace jakie przy niej wykonałem to oczywiście regulacja gaźnika, przegląd hamulców, wymiana opony i ogólne smarowanie. No i czyszczenie całej bestii
Pierwsze jazdy WSK-ą: http://www.youtube.com/watch?v=jUc-sMd3 ... e=youtu.be idealnie wyregulowana nie jest, trochę kopci, ale nie jest źle
No i na dzień dzisiejszy prezentuje się tak: http://www.youtube.com/watch?v=rYhAm7ej ... e=youtu.be
(Po kliknięciu w miniaturę, zdjęcie otworzy się w pelnym rozmiarze)
Jakie mam plany z nią związane? Muszę ogarnąć tą "puszkę prądów" pod siedzeniem bo jest przegnita i czasem łączy, czasem nie, no i jakoś ładowanie muszę zrobić, bo akumulator starcza na dzień jazdy - winny prawdopodobnie prostownik. Nie mam zamiaru jej odrestaurowywać, uważam, że jest w dobrym stanie i nie mam zamiaru zdzierać oryginalnego lakieru w niezłym stanie ze szparunkami Powiem szczerze, że nie spodziewałem się, że jazda takim sprzętem może być tak przyjemna. Jest to moja pierwsza styczność z tego typu sprzętami i jestem mile zaskoczony Na wyższych obrotach zbiera się żwawo, biegi wchodzą dobrze, wszystko jest na prawdę w bardzo dobrym stanie. Trafiła mi się dobra sztuka, bo znam jej przeszłość, wiem, że zbytnio pola i lasów nie widziała, była jeżdżona do pracy i z powrotem To chyba wszystko co chciałem napisać, oceniajcie i komentujcie Pozdrawiam serdecznie.
PS: Wydech jest całkowicie pusty
Tak wyglądała gdy ją zobaczyłem: >>Klik<<
Oczywiście pierwszy dzień pracy przy niej zleciał na czyszczeniu całego 25-letniego syfu. Okazało się, że pod grubą warstwą brudu kryje się 40-letni lakier w całkiem niezłym stanie WSK miała rozwaloną głowicę, była tylko tak nałożona, trzeba było ją wymienić. Na szczęście ojciec ją zostawił z tłokiem w najwyższym położeniu, więc do cylindra nie dostała się żadna rdza czy inny syf - jest w idealnym stanie. Przed próbą odpalenia oczywiście był czyszczony cały układ paliwowy - płukanie zbiornika, czyszczenie kranika, wymiana przewodów paliwowych i filtra, czyszczenie gaźnika, były też przeczyszczone platynki, wsadzona nowa świeca i..... tyle WSK zapaliła na drugi dzień od "znalezienia". Filmik z pracy silnika - oczywiście chodzi w cały świat, nie jest wyregulowana, beznadziejna reakcja na gaz, ale pyrka http://www.youtube.com/watch?v=G2wmgALp ... e=youtu.be
Kolejne prace jakie przy niej wykonałem to oczywiście regulacja gaźnika, przegląd hamulców, wymiana opony i ogólne smarowanie. No i czyszczenie całej bestii
Pierwsze jazdy WSK-ą: http://www.youtube.com/watch?v=jUc-sMd3 ... e=youtu.be idealnie wyregulowana nie jest, trochę kopci, ale nie jest źle
No i na dzień dzisiejszy prezentuje się tak: http://www.youtube.com/watch?v=rYhAm7ej ... e=youtu.be
(Po kliknięciu w miniaturę, zdjęcie otworzy się w pelnym rozmiarze)
Jakie mam plany z nią związane? Muszę ogarnąć tą "puszkę prądów" pod siedzeniem bo jest przegnita i czasem łączy, czasem nie, no i jakoś ładowanie muszę zrobić, bo akumulator starcza na dzień jazdy - winny prawdopodobnie prostownik. Nie mam zamiaru jej odrestaurowywać, uważam, że jest w dobrym stanie i nie mam zamiaru zdzierać oryginalnego lakieru w niezłym stanie ze szparunkami Powiem szczerze, że nie spodziewałem się, że jazda takim sprzętem może być tak przyjemna. Jest to moja pierwsza styczność z tego typu sprzętami i jestem mile zaskoczony Na wyższych obrotach zbiera się żwawo, biegi wchodzą dobrze, wszystko jest na prawdę w bardzo dobrym stanie. Trafiła mi się dobra sztuka, bo znam jej przeszłość, wiem, że zbytnio pola i lasów nie widziała, była jeżdżona do pracy i z powrotem To chyba wszystko co chciałem napisać, oceniajcie i komentujcie Pozdrawiam serdecznie.
PS: Wydech jest całkowicie pusty
Ostatnio zmieniony 2013-10-01, 15:44 przez adrian9669, łącznie zmieniany 1 raz.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
Jest
Papiery są?
Papiery są?
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2013-09-26, 20:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1976r.
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
Papiery oczywiście są, ale narazie nie rejestruje, bo i tak nie mam prawka Jeżdżę z czarną blachą
- krzysiek127
- Posty: 136
- Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
Podręcznikowe znalezisko ze stodoły. Niby syf, a pod spodem dobry sprzęt. Dbaj o nią!
Moja Wueska -> viewtopic.php?f=72&t=10182
- krzysiek200
- Posty: 880
- Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77 - Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
Witam kolegę z Łowicza Piękna sztuka i historia, doprowadź ją do ładu i szalej.
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
Fajna czwórka,ale masz pewność że to jest z 1974 roku bo ona wygląda na 1976 rok.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2013-09-26, 20:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1976r.
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
Dziękuje za miłe komentarze Po czym wnioskujesz że 1976?
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
Po ty że:adrian9669 pisze:Dziękuje za miłe komentarze Po czym wnioskujesz że 1976?
-ma już z tyłu nowy typ lampy
-nowy typ kierownicy
-wahacze już nowe typu
Boczki masz jakie:plastikowe czy metalowe
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2013-09-26, 20:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1976r.
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
Plastiki. Mam nadzieję, że jutro będę u babci to przyjrzę się dokładnie tabliczce Niestety to jest ten minus, że do WSKi mam 30km, bo sam mieszkam w bloku a ona stoi u babci na wsi Raczej nie może być to 1976, ponieważ z tego co wiem, silniki 059 były montowane do 1975 roku. Tak wyczytałem na wikipedi
- guziec583
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
- GG: 0
- Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator - Lokalizacja: Olecko
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
Prawdziwa wiki jest tutaj na forum
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku
- Jędrek
- Posty: 127
- Rejestracja: 2011-07-29, 09:38
- GG: 39451236
- Moje maszyny: Narcyz 81r
- Lokalizacja: K.Mławy
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
Podaj najlepiej nr ramy to jakiś spec ci powie który rocznik.
Czwóra Me Gusta
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
W czwórce były tylko białe szparunki
W zasadzie to może być równie dobrze późny 1974, ale jeśli właściciel jest ciekawy to na pewno zajrzy na tabliczkę
W zasadzie to może być równie dobrze późny 1974, ale jeśli właściciel jest ciekawy to na pewno zajrzy na tabliczkę
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2013-09-26, 20:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1976r.
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
No szparunki są oczywiście białe Dzisiaj może będę u babci to przyjże się tabliczce
- peter125-175
- Posty: 1336
- Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
- Moje maszyny: 50 sztuk
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
Ale jedno ale przecież już ma licznik wyskalowany do 140 km.W b3 dopiero wprowadzili taki licznik 1976 roku,a w czwórkach wcześniej
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2013-09-26, 20:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1976r.
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
Wczoraj pogrzebałem trochę przy wuesce Wyrzuciłem całkowicie wkurzającą "puszkę prądów" i zrobiłem po swojemu. Teraz wreszcie nie ma mowy o jakimkolwiek przerywaniu, przyspiesza gładko i bez zastanowienia, jestem zadowolony Koszt - 2zł, wygląda to tak:
Próbowałem odczytać też numery na tabliczce znamionowej, jest w słabym stanie ;/
16
1581088
154243
Nr ramy to:
S01581098
Silnik:
154243
059
Dodaje zdjęcia żebyście zobaczyli, może Wy inaczej odczytacie te numery na tabliczce... >>Kilk<<
No to teraz proszę jakiegoś speca żeby rozszyfrował który to w końcu jest rok
Próbowałem odczytać też numery na tabliczce znamionowej, jest w słabym stanie ;/
16
1581088
154243
Nr ramy to:
S01581098
Silnik:
154243
059
Dodaje zdjęcia żebyście zobaczyli, może Wy inaczej odczytacie te numery na tabliczce... >>Kilk<<
No to teraz proszę jakiegoś speca żeby rozszyfrował który to w końcu jest rok
- Jędrek
- Posty: 127
- Rejestracja: 2011-07-29, 09:38
- GG: 39451236
- Moje maszyny: Narcyz 81r
- Lokalizacja: K.Mławy
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2013-09-26, 20:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1976r.
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
Dzięki za odpowiedź W takim razie jak to jest z tymi silnikami? Do którego roku była montowana instalacja 12V i silnik 059?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
12V bylo chyba do 1974, sprawdź w załęskim, bo pisał o tym.
PS. 1976
PS. 1976
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2013-09-26, 20:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1976r.
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
No to mi panowie namieszaliście w głowie... Skoro te silniki były montowane do 74 roku, a ja taki właśnie posiadam w swojej wsce to coś tu nie gra... Hmmm
- oskarmokwa
- Posty: 78
- Rejestracja: 2011-10-31, 13:55
- GG: 0
- Moje maszyny: Simson SR 50
WSK M21W2
Komar 2350 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21W2 1974, plomba
widzę że pod numerem silnika masz wybite ''059'' ja też mam silnik 059 (W-2B) i tego wybitego nie mam, jak myślicie od czego to zależy czy jest wybite czy nie ???
Jest Bóg, czy Go nie ma ?
Nie ma Boga, jest Motór !
Nie ma Boga, jest Motór !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości