Witam wszystkich.
Oto mój nowy nabytek, mam wątpliwości co do modelu. Na tabliczce widnieje model Z, a WSK bardziej przypomina model L. Od poprzedniego właściela dowiedziałem się, że w motocyklu nic nie było przerabiane. Proszę o pomoc w określeniu modelu.
Koła 19 półbębny
Niestety brak dokumentów.
WSK M06 Z czy L 1960
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 2013-10-04, 19:21
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125,
WFM 125,
K 750,
KOMAR - Lokalizacja: RYBNIK
- Kontaktowanie:
WSK M06 Z czy L 1960
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- MajkelCIN
- Posty: 456
- Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.? - Lokalizacja: Cinowo
- Kontaktowanie:
- amerigo
- Posty: 20
- Rejestracja: 2013-10-21, 22:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M10, CX500, 50 T-1, M06
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 Z czy L 1960
Witaj
ostatnio tez kupiłem WSKę, która wygląda identycznie jak Twoja - również z 1960r.
I ja też szukam odpowiedzi jaka to wersja.
Pytanie do kolegi, który odpisał wyżej: Dlaczego L skoro na tabliczce znamionowej jest Z, czy w fabryce wypuścili coś innego niż coś co mieli zrobić.
Zastanawiając się nad tym doszedłem do następujących wniosków (nie muszą być prawidłowe): jest to zgodnie z tabliczką znamionową model Z, tylko z wczesnego okresu produkcji. Poza tym, w którymś z wątków padło stwierdzenie, że składali z tego co mieli i tak może być w tym (tych przypadkach) wszystkie części do Z jeszcze nie przyszły a plany produkcyjne goniły.
Sersja Z wg tego co się dowiedziała miała:
1) głębokie błotniki przód i tył (w tym przypadku i moim niema)
2) licznik w lamnie (j.w)
3) przednie teleskopy olejowe (napisz kolego jakie masz, bo w mojej mam cierne bezolejowe)
4) siedzenie profilowane (w twoim przypadku jest, ja niestety posiadam tylko deskę więc nie mogę stwierdzić co i jak)
5) koła na pełnej piaście (w tym przypadku i moim niema)
Jeśli coś namieszałem to proszę o ewentualne sprostowanie.
PS. mam numer ramy starszy od Twojej o 12353 modeli
ostatnio tez kupiłem WSKę, która wygląda identycznie jak Twoja - również z 1960r.
I ja też szukam odpowiedzi jaka to wersja.
Pytanie do kolegi, który odpisał wyżej: Dlaczego L skoro na tabliczce znamionowej jest Z, czy w fabryce wypuścili coś innego niż coś co mieli zrobić.
Zastanawiając się nad tym doszedłem do następujących wniosków (nie muszą być prawidłowe): jest to zgodnie z tabliczką znamionową model Z, tylko z wczesnego okresu produkcji. Poza tym, w którymś z wątków padło stwierdzenie, że składali z tego co mieli i tak może być w tym (tych przypadkach) wszystkie części do Z jeszcze nie przyszły a plany produkcyjne goniły.
Sersja Z wg tego co się dowiedziała miała:
1) głębokie błotniki przód i tył (w tym przypadku i moim niema)
2) licznik w lamnie (j.w)
3) przednie teleskopy olejowe (napisz kolego jakie masz, bo w mojej mam cierne bezolejowe)
4) siedzenie profilowane (w twoim przypadku jest, ja niestety posiadam tylko deskę więc nie mogę stwierdzić co i jak)
5) koła na pełnej piaście (w tym przypadku i moim niema)
Jeśli coś namieszałem to proszę o ewentualne sprostowanie.
PS. mam numer ramy starszy od Twojej o 12353 modeli

- MajkelCIN
- Posty: 456
- Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.? - Lokalizacja: Cinowo
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 Z czy L 1960
amerigo, jak już wspomniałeś i wyczytałeś wcześniej, to wygląda na to, że w fabryce składali z braku części, co popadnie, via tabliczki znamionowe.
Poszukaj mojego tematu o mojej Ztce z 59 oraz innych.
Wasze to są na 99% Lki,a to dlatego, że:
- mają koła półbębnowe
- zawieszenie starego typu - cierne
- licznik w półce
- brak osłon trójkątnych pod siedzeniem
- płytkie błotniki
Chociaż w przypadku arrturo123 dopatrzyłem się czujnika stopu z tyłu, to by wskazywało na jakiś mariaż bądź...
, do tego brak titajki pod siedzeniem.
Moja wiedza jest skromna, ale wiele wskazuje na to czym nie jest wg. tabliczki znamionowej
.
Jak się mylę, to niech mnie poprawią bardziej obeznani w temacie.
Na koniec napiszę, że byłem jakiś czas temu u znajomego, który ma kilkadziesiąt Polskich i nie tylko motocykli. W kolekcji widziałem kilka oryginalnych Zetek pomieszanych z Lką i na odwrót. Także....
Poszukaj mojego tematu o mojej Ztce z 59 oraz innych.
Wasze to są na 99% Lki,a to dlatego, że:
- mają koła półbębnowe
- zawieszenie starego typu - cierne
- licznik w półce
- brak osłon trójkątnych pod siedzeniem
- płytkie błotniki
Chociaż w przypadku arrturo123 dopatrzyłem się czujnika stopu z tyłu, to by wskazywało na jakiś mariaż bądź...

Moja wiedza jest skromna, ale wiele wskazuje na to czym nie jest wg. tabliczki znamionowej

Jak się mylę, to niech mnie poprawią bardziej obeznani w temacie.
Na koniec napiszę, że byłem jakiś czas temu u znajomego, który ma kilkadziesiąt Polskich i nie tylko motocykli. W kolekcji widziałem kilka oryginalnych Zetek pomieszanych z Lką i na odwrót. Także....
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 2009-06-29, 13:13
- GG: 1339321
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 Z czy L 1960
Amrerigo masz dziwne myślenie ponieważ dopuszczasz myśl że to Z bo w fabryce składali z tego co mieli ,a praktycznie żadna część z waszych modeli nie pasuje do Z . A do L pasują WSZYSTKIE poza tabliczką ! Więc skoro składali z tego co mieli to tabliczki już nie mogli dać z innego modelu ???
Moim zdaniem też jest to model ,, L ,,
Moim zdaniem też jest to model ,, L ,,
Kupie części do Hondy CB 500 FOUR z lat 70 lub całą Honde !!! rafal.junak@gmail.com
- amerigo
- Posty: 20
- Rejestracja: 2013-10-21, 22:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M10, CX500, 50 T-1, M06
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 Z czy L 1960
szczerze powiedziawszy to nie wziołem pod uwage faktu, ze mogli dac inną tabliczke. PRL to byla dziwna epoka
Teraz przynajmniej wiem co mam -dzięki za sprostowanie

Teraz przynajmniej wiem co mam -dzięki za sprostowanie
- tomasz87
- Posty: 186
- Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
- Moje maszyny: m06-1 1959
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 Z czy L 1960
Ciężka sprawa tan motorek. Za hipotezą,że jest to L z tabliczką od Z sprzyja fakt, że nie ma nagwintowanych dziurek pod śruby trzymające trójkątne osłony boczne (chyba,że są) które były obowiązkowe w każdej zetce. Model "z" z 1960 to nie jest początek produkcji tego modelu
Rozbierałeś już może przednie zawieszenie ? Jeśli tak to koniecznie daj fotki !

moja Wsk m06-1 (z1) viewtopic.php?f=70&p=521923#p521923
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości