Nie zapali - zagadka!!!!
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2013-07-17, 22:52
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
SHL M11
CZ 350 - Lokalizacja: Krosno
- Kontaktowanie:
Nie zapali - zagadka!!!!
Witam!
Mam mega problem z moją WSK-ą M21W2 - nie odpali (nawet nie "kichnie" ani nie załapie na chociażby jeden obrót - totalnie nic!).
1. Silnik po remoncie - wał regenerowany, nowe łożyska, uszczelniacza. Cylinder po szlifie, tłok i pierścienie nowe.
2. Gaźnik dwukrotnie czyszczony itp. - nie pomaga.
3. Cewki trzy różne, kondensatory różne, platynki też - nie pomaga.
4. Zapłon 3,8 przed GMP, przerwa 0,3 mm.
5. Podlanie paliwem pod świece nie pomaga, podlanie paliwem do króćca nie pomaga.
6. Świece - trzy różne - nie pomaga.
7. Ściągałem głowicę - szczelna itp.
8. Ogólnie iskra jest super, akumulator super (6,5V).
9. Wydech drożny, próbowałem na samym kolanku - nie pomaga.
10. Odkręcałem korek spustowy od spodu i zlewałem paliwo - wnioskuję z tego, że paliwo zasysa .
Proszę - pomóżcie bo mnie już krew zalewa!
Mam mega problem z moją WSK-ą M21W2 - nie odpali (nawet nie "kichnie" ani nie załapie na chociażby jeden obrót - totalnie nic!).
1. Silnik po remoncie - wał regenerowany, nowe łożyska, uszczelniacza. Cylinder po szlifie, tłok i pierścienie nowe.
2. Gaźnik dwukrotnie czyszczony itp. - nie pomaga.
3. Cewki trzy różne, kondensatory różne, platynki też - nie pomaga.
4. Zapłon 3,8 przed GMP, przerwa 0,3 mm.
5. Podlanie paliwem pod świece nie pomaga, podlanie paliwem do króćca nie pomaga.
6. Świece - trzy różne - nie pomaga.
7. Ściągałem głowicę - szczelna itp.
8. Ogólnie iskra jest super, akumulator super (6,5V).
9. Wydech drożny, próbowałem na samym kolanku - nie pomaga.
10. Odkręcałem korek spustowy od spodu i zlewałem paliwo - wnioskuję z tego, że paliwo zasysa .
Proszę - pomóżcie bo mnie już krew zalewa!
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Nie zapali - zagadka!!!!
Hhaha, miałem podobny problem ze swoją czwórką, odpaliła mi na CDI . Spróbuj może podpiąć układ zapłonowy na mega krótko, bez stacyjek, akumulatora itp.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2013-09-05, 11:30
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk175
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Re: Nie zapali - zagadka!!!!
Paliwo ze skrzyni korbowej?tez tak miałem gaznik oddałem do regeneracji odpalila jak na bok ja przechyliłem a jak brałem normalnie to gasła.
- czankete
- Posty: 1301
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Nie zapali - zagadka!!!!
Jeżeli faktycznie wszystko miałbyś ok (punkty 1-10) to silnik musi zapalić. Skoro nie chce zapalić to jednak coś jest nie tak. Jest paliwo, jest iskra to do szczęścia brakuje tylko by pojawiła się ona w odpowiednim momencie. No chyba, że brak jest kompresji? Osobiście znając kaprysy silnika przy ustawianiu zapłonu w 175 stawiam na problem w punkcie 4 Twojej listy .
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 2007-04-01, 16:14
- GG: 1970710
- Moje maszyny: WSK KOS '82
K750 - Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontaktowanie:
Re: Nie zapali - zagadka!!!!
Zapłon na 100%, a skoro nawet nie pyrknie po "podlaniu" to będzie problem ze świecami. Przydałoby się znaleźć garść jakiś używanych świec i próbować bo nierzadko dłużej wytrzymują od tych nowych.
"o święty benzyniarzu ... "
- szymon_wolebez
- Posty: 416
- Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
- GG: 0
- Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650 - Lokalizacja: Korsyka- Francja
- Kontaktowanie:
Re: Nie zapali - zagadka!!!!
Również coś mi się wydaje, że kłopot jest z zapłonem.
Samo wyprzedzenie zapłonu przed GMP nie jest tu takie krytyczne jak mieści się w przedziale 4-2mm to powinno odpalić.
Wiadomo, że czasem silnik odpala na lewych obrotach i wyprzedzenie w tą drugą stronę jest opóźnieniem, a silnik i tak pracuje (oczywiście nie poprawnie ale pracuje). To może być bardziej kłopot z jakością iskry na co ma wpływ instalacja wysokonapięciowa, cewka zapłonowa, platynki, kondensator, i to co savier pisze stacyjka, brak masy itp.
Miałem tak samo nawet na swoim pierwszym prostym TCI, iskra była, a silnik nie chciał gadać. Przyczyną był zbyt mały prąd cewki (ograniczony złym wysterowaniem tranzystora), co w przypadku skorodowanych styków, połączeń czy też niesprawnej stacyjce może być przyczyną.
Moja propozycja to:
1. Sprawdź fajkę i przewód zapłonowy (omomierzem czy ma przejście, a jak fajka z rezystorem to czy rezystancja się zgadza gdyż czasem jest przerwa w obwodzie i iskra musi ją dodatkowo pokonać).
2. Cewka zapłonowa (nominalne napięcie czy zgadza się z instalacją, połączenie przewodów czy jest poprawne przy oznaczeniu "1" przewód idący od przerywacza i przy "15" plus z akumulatora -pomiń stacyjkę).
3. Przerywacz i kondensator (zobacz czy styki są czyste, czy przewód idący do cewki ma dobry i czysty styk -poprawić, wyczyścić oczko lub zarobić nowy przewód).
4. Możesz zmierzyć prąd zwarcia cewki i spadek napięcia na akumulatorze (amperomierz wpinamy w obwód zamiast bezpiecznika, przerywacz na być zwarty, woltomierz na zaciskach akumulatora).
Ad4. Jest to sprawdzenie wydolności prądowej akumulatora oraz prądu cewki zapłonowej.
Samo wyprzedzenie zapłonu przed GMP nie jest tu takie krytyczne jak mieści się w przedziale 4-2mm to powinno odpalić.
Wiadomo, że czasem silnik odpala na lewych obrotach i wyprzedzenie w tą drugą stronę jest opóźnieniem, a silnik i tak pracuje (oczywiście nie poprawnie ale pracuje). To może być bardziej kłopot z jakością iskry na co ma wpływ instalacja wysokonapięciowa, cewka zapłonowa, platynki, kondensator, i to co savier pisze stacyjka, brak masy itp.
Miałem tak samo nawet na swoim pierwszym prostym TCI, iskra była, a silnik nie chciał gadać. Przyczyną był zbyt mały prąd cewki (ograniczony złym wysterowaniem tranzystora), co w przypadku skorodowanych styków, połączeń czy też niesprawnej stacyjce może być przyczyną.
Moja propozycja to:
1. Sprawdź fajkę i przewód zapłonowy (omomierzem czy ma przejście, a jak fajka z rezystorem to czy rezystancja się zgadza gdyż czasem jest przerwa w obwodzie i iskra musi ją dodatkowo pokonać).
2. Cewka zapłonowa (nominalne napięcie czy zgadza się z instalacją, połączenie przewodów czy jest poprawne przy oznaczeniu "1" przewód idący od przerywacza i przy "15" plus z akumulatora -pomiń stacyjkę).
3. Przerywacz i kondensator (zobacz czy styki są czyste, czy przewód idący do cewki ma dobry i czysty styk -poprawić, wyczyścić oczko lub zarobić nowy przewód).
4. Możesz zmierzyć prąd zwarcia cewki i spadek napięcia na akumulatorze (amperomierz wpinamy w obwód zamiast bezpiecznika, przerywacz na być zwarty, woltomierz na zaciskach akumulatora).
Ad4. Jest to sprawdzenie wydolności prądowej akumulatora oraz prądu cewki zapłonowej.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2013-07-17, 22:52
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
SHL M11
CZ 350 - Lokalizacja: Krosno
- Kontaktowanie:
Re: Nie zapali - zagadka!!!!
Odpaliła!!!!!
Magia
Pomogło zdjęcia cylindra, przejrzenie czy kanały są drożne (wszystko okazało się w porządku) i ponownie założenie.
Czary bo racjonalnego wytłumaczenia nie widzę!
PS. Zapłonu jak ustawiłem tak dalej nie ruszałem, paliwo ze skrzyni korbowej oczywiście wypuszczałem tylko nie ująłem w mojej liście
Magia
Pomogło zdjęcia cylindra, przejrzenie czy kanały są drożne (wszystko okazało się w porządku) i ponownie założenie.
Czary bo racjonalnego wytłumaczenia nie widzę!
PS. Zapłonu jak ustawiłem tak dalej nie ruszałem, paliwo ze skrzyni korbowej oczywiście wypuszczałem tylko nie ująłem w mojej liście
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 2013-07-17, 22:52
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
SHL M11
CZ 350 - Lokalizacja: Krosno
- Kontaktowanie:
Re: Nie zapali - zagadka!!!!
Była była
Głowicę sprawdzałem
PS. Pierwsza jazda odbyta - silnik brzytwa
Głowicę sprawdzałem
PS. Pierwsza jazda odbyta - silnik brzytwa
- Merh
- Posty: 27
- Rejestracja: 2013-11-21, 23:36
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak 2xM10,2x Przejściówka,2x Kobuz
- Lokalizacja: Lubartów/lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Nie zapali - zagadka!!!!
tez miaøem zagadke. okazalo sie ze winne byly wlasnie zamienione miejscami przewody do cewki i w Twoim przypadku na 90% tez tak bylo,bo do zdjecia cylindra trzeba zdjac cewke. iskre mialem ladna,wszystko niby git,a nawet na popych nie odpalala. przewody zamienione i pali na dotyk.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości