MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Witam,
Po wielu latach, wielu kilometrach oraz zmianie właściciela MZ wróciła do mnie Z poczatku kupiłem ją w 2006 roku. Wyglądała zgodnie z pierwszym zdjęciem. Została przeprowadzona renowacja, której efekt był zgodny ze zdjęciem drugim.
Sprzedałem ją wraz z zakupem Hondy CB 500 w 2008 roku. W roku 2014 wróciła do mnie
Podczas, gdy nie była ona u mnie zdążyła po remoncie zrobić 10.000 km. Nie tylko wymaga remontu wizualnego, ale również skrzynia biegów nie domaga, bo w zasadzie nie posiada ona 2 biegu. Z tego właśnie względu przeprowadzę całkowity remont motocykla od A do Z.
Na początek poleci zatem układ tłokowo korbowy, wystosowałem maila do intr-motu o wycenę i zakres usług jaki mogą wykonać, zależy mi bowiem, żeby załatwić to w jednej firmie. Szlif cylindra, wału, nowa korba i w miarę możliwości tłok i pierścienie. Wraz z centrowaniem. Do tego dochodzi zakup skrzyni biegów. Jeśli możecie coś dopowiedzieć to zachęcam do komentowania.
Po wielu latach, wielu kilometrach oraz zmianie właściciela MZ wróciła do mnie Z poczatku kupiłem ją w 2006 roku. Wyglądała zgodnie z pierwszym zdjęciem. Została przeprowadzona renowacja, której efekt był zgodny ze zdjęciem drugim.
Sprzedałem ją wraz z zakupem Hondy CB 500 w 2008 roku. W roku 2014 wróciła do mnie
Podczas, gdy nie była ona u mnie zdążyła po remoncie zrobić 10.000 km. Nie tylko wymaga remontu wizualnego, ale również skrzynia biegów nie domaga, bo w zasadzie nie posiada ona 2 biegu. Z tego właśnie względu przeprowadzę całkowity remont motocykla od A do Z.
Na początek poleci zatem układ tłokowo korbowy, wystosowałem maila do intr-motu o wycenę i zakres usług jaki mogą wykonać, zależy mi bowiem, żeby załatwić to w jednej firmie. Szlif cylindra, wału, nowa korba i w miarę możliwości tłok i pierścienie. Wraz z centrowaniem. Do tego dochodzi zakup skrzyni biegów. Jeśli możecie coś dopowiedzieć to zachęcam do komentowania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Filip518
- Posty: 350
- Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92 - Lokalizacja: Wartkowice
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
To powodzenia w pracach
- piter_dzn
- Posty: 449
- Rejestracja: 2012-02-20, 22:05
- GG: 9801466
- Moje maszyny: Wsk M06B3 (3szt)
WSK M21W2 Kobuz
Romet x2
Simson sr50 - Lokalizacja: Działoszyn
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Ładna sztuka Ostatnio robiłem rozeznanie gdzie mógłbym oddać swój zestaw jesli chodzi o cylinder i wał. Znajomy polecił mi zakład w Częstochowie na ul.Kubiny. Robił tam zestawy do NSU i wszelkiego rodzaju rusków i jak do tej pory nie miał żadnych problemów (ponoć właściciel ma ładnych kilkadziesiąt lat doswiadczenia w tej branży).Do tego na ulicy Warszawskiej jest jakiś sklep z tłokami i pierścieniami gdzie ponoć mają bardzo dobre zestawy. Wkrótcę się wybiorę do obu zakładów i zdam relacje co i jak.
Powodzenia w renowacji
Powodzenia w renowacji
- guziec583
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
- GG: 0
- Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator - Lokalizacja: Olecko
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Super maszyna sam o takiej marzę jak dobrze przeglądałem ostatnio forum to chciałeś sie zamienić na m21w2 nie ?
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Tak, chciałem, ale z jednej strony żona mnie uprosiła żeby z nami została, a z drugiej strony wspomnienia wróciły Co do sklepu to polecam :
http://intr-mot.sklep.pl/index.php?sSto ... 0b60f8b757
Co do wykonawcy szlifów etc polecam:
http://www.intr-mot.pl/
Ceny może czasem wysokie, ale jakość odpowiednia.
Aktualnie zmagam się problemem dostępności skrzyni biegów do MZ i wodzików. Reszta wyjdzie podczas rozbiórki silnika o czym chętnie będę Was Foto - relacjonować
Poniżej filmik z pracy silnika, rok po remoncie:
https://www.youtube.com/watch?v=zk4dCUCRQ_c
PS. Przepustnica dzwoni jak starym kościele
http://intr-mot.sklep.pl/index.php?sSto ... 0b60f8b757
Co do wykonawcy szlifów etc polecam:
http://www.intr-mot.pl/
Ceny może czasem wysokie, ale jakość odpowiednia.
Aktualnie zmagam się problemem dostępności skrzyni biegów do MZ i wodzików. Reszta wyjdzie podczas rozbiórki silnika o czym chętnie będę Was Foto - relacjonować
Poniżej filmik z pracy silnika, rok po remoncie:
https://www.youtube.com/watch?v=zk4dCUCRQ_c
PS. Przepustnica dzwoni jak starym kościele
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Polecam Intra, specjalizuje się z Mz, wodziki to nawet chyba ja mam
Zastanawia mnie jedno, dlaczego tył tj kanapy ma jest taki wybrzuszony? Czyżby siedzenie tereski było za twarde?
Zastanawia mnie jedno, dlaczego tył tj kanapy ma jest taki wybrzuszony? Czyżby siedzenie tereski było za twarde?
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Siedzenie było zrobione przez poprzedniego właściciela i jak widać bez klapki do skrzynki narzędziowej. To obecne jest bardzo wygodne zatem na razie zostawię Docelowo będę chciał wrócić do oryginału.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Dziś przyszły dwie pierwsze rzeczy. Ściągacz i cewka. Zanim zacznę remont silnika, upewnię się, gdzie leży przyczyna gaśnięcia motocykla po chwili pracy. Jak ogarnę zapłon będę rozpaławiać silnik. Jestem aktualnie podczas uzgadniania z INTR-MOT-em szczegółów dotyczących tłoka. BTW. faceta o takich kompetencjach i przyjemnej obsłudze ze świecą szukać! Poniżej dwie aukcje jakie mi wpadły w oko. Jak myślicie?
http://allegro.pl/show_item.php?item=4785342747
Poniżej zdjęcia cewki i ściągacza kosza sprzęgła.
http://allegro.pl/show_item.php?item=4785342747
Poniżej zdjęcia cewki i ściągacza kosza sprzęgła.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Eisengrau
- Posty: 310
- Rejestracja: 2010-12-14, 19:02
- Moje maszyny: Минск 125
Иж Планета 5
УАЗ-469 - Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Jak chcesz tańszy i dobry to polecam węgierskie tłoki firmy ''Berta''.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Tyle, że nie trzyma wymiarów
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Żaden nie trzyma wymiarów. Ja mam w swojej Almota, po szlifie zrobionym przez Intra i chodzi super. Ani razu nie złapała i silnik cichutki
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Almot bardziej trzyma wymiar, ale niestety tutaj zależy jak się trafi. Jak nie dorwę oryginału zdecyduję się na Almota.
http://allegro.pl/show_item.php?item=4790941405
Czy jest ktoś z Was mi w stanie powiedzieć czy owy tłok to oryginał ? i czy cylinder jest do wersji 4 biegowej ?
http://allegro.pl/show_item.php?item=4790941405
Czy jest ktoś z Was mi w stanie powiedzieć czy owy tłok to oryginał ? i czy cylinder jest do wersji 4 biegowej ?
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Dziś kolejna porcja zdjęć tuż przed rozpoznaniem stanu silnika wewnątrz. Będzie nowy lakier, ocynk,obręcze, instalacja, w miarę możliwości chromy, remont każdego ruchomego elementu - w tym amortyzatory etc. Będzie również żółty kolor i chromy na baku
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Kiedy wyjąłem silnik spodziewałem się znacznie gorszego stanu gładzi cylindra jak i samego tłoka. Luz w główce korbowodu wyczuwalny, luz w stopie korbowody nie. Nagaru też nie ma dużo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Kiedy silnik trafił na stół okazało się, że w silniku było mało oleju, w dodatku wraz z korkiem spustowym pojawił się kawałek wodzika co częściowo tłumaczy brak 2 biegu. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić co jest powodem nie zawsze łapiącego kopnika. Samo sprzęgło w dobrym stanie, Piasta jak i wał gdzie piasta się znajduje jest w dobrym stanie. Niestety jednak nie mogę sobie poradzić z jedna śrubą i będę musiał zakupić śrubokręt udarowy, aby silnik rozpołowić. Na uwagę zasługuje "ściągacz wirnika"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Cienias
- Posty: 314
- Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125,Dantom,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Honda Deauville,Ogar
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Na cylindrze widać takie małe kropki,to nie są wżery z rdzy
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Tak, ciężko je co prawda wyczuć pod palcem, ale są od rdzy. kilka lat stała w niezbyt suchym pomieszczeniu niestety. Teraz MZ-a będzie miała przynajmniej tak samo komfortowo jak moje WSK
- Cienias
- Posty: 314
- Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125,Dantom,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Honda Deauville,Ogar
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Na pewno będzie miała lepiej Oczywiście proszę o fotki na bieżąco, bo lubię takie tematy
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Jak chcesz to znalazełem te wodziki dla Ciebie.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: MZ TS 250 1974 Powrót na drogi
Tymczasem dotarł do mnie tłok na czwarty szlif z pierścieniami, oryginalny DDR za 200 zł. Cylinder i wał będzie robiony oczywiście u Intra. Mam jeszcze jeden cylinder stąd nie jest mi żal z nominału od razu poszerzać go do 4 szlifu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości