M06 B1 - oś stopki i mocowania silnika.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2014-08-24, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B1
- Lokalizacja: Uznam
- Kontaktowanie:
M06 B1 - oś stopki i mocowania silnika.
Witam.
Potrzebuję dokładne wymiary osi do wytoczenia,która trzyma stopkę centralna i mocowanie silnika.Moja to jakaś "rzeźba"-pospawana,pręt miękki, z jednej strony gwint do przykręcenia krótszej osi - gumowej stopki.Poprzednik napakował tam kilka podkładek stąd trudno dociec o co kaman.
Na jakimś schemacie widziałem,że oś centralna składa się z dwóch elementów.Albo źle szukam,albo już sam nie wiem.
Jak pokiełbasiłem działy to sorry-proszę przerzucić
Potrzebuję dokładne wymiary osi do wytoczenia,która trzyma stopkę centralna i mocowanie silnika.Moja to jakaś "rzeźba"-pospawana,pręt miękki, z jednej strony gwint do przykręcenia krótszej osi - gumowej stopki.Poprzednik napakował tam kilka podkładek stąd trudno dociec o co kaman.
Na jakimś schemacie widziałem,że oś centralna składa się z dwóch elementów.Albo źle szukam,albo już sam nie wiem.
Jak pokiełbasiłem działy to sorry-proszę przerzucić
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-05-16, 14:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK SHL MZ Komar
- Lokalizacja: Mielec
- Kontaktowanie:
Re: M06 B1 - oś stopki i mocowania silnika.
Tak, z dwóch elementów, jeden wkręca się w drugi. Ale to nie jest robota na tokarkę, kup sobie pręt kalibrowany fi12, później dorobisz odpowiednie nakrętki i pospawasz.
-
- Posty: 1162
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: M06 B1 - oś stopki i mocowania silnika.
Kolego
Wszystko zależy jaki standard chcesz otrzymać.
Możesz zrobić tak jak pisze Bodek1968 czyli robota chałupnicza, moim zdaniem cały nagwintowany pręt tutaj się niesprawdza.
Możesz szukać oryginalnego pręta do dwuramówki,o który raczej ciężko gdyż często ulegał on uszkodzeniu lub skrzywieniu, dlatego praktycznie nie do dostania na allegro i podobnych serwisach aukcyjnych.
W zależności od nakładów finansowych możesz w miarę za rozsądne pieniądze zakupić elementy na allegro, które wchodzą w skład takiej ośki.
Ja w swojej B1 mam tak zrobione.
Miałem pokrzywiona i urwaną ośkę nie nadawała się do naprawy.
Zakupiłem oś na tej aukcji : http://allegro.pl/wfm-wsk-os-stopki-cen ... 64175.html
Jest jeszcze kilku sprzedawców co taka samą oś sprzedają. Nie będzie to składało się z 2 elementów jak w oryginale ale z 3.
Dlatego potrzebne będą dwa elementy którymi się skręca. I te również możesz dorabiać lub jeśli chcesz wydać troche kasy to co jakiś czas na allegro gość z nickiem Andrev_2012 sprzedaje te elementy a są to oryginalne części z PRL-u jeśli dobrze pamiętam to coś ok 38 zł za sztukę.
Wszystko zależy jaki standard chcesz otrzymać.
Możesz zrobić tak jak pisze Bodek1968 czyli robota chałupnicza, moim zdaniem cały nagwintowany pręt tutaj się niesprawdza.
Możesz szukać oryginalnego pręta do dwuramówki,o który raczej ciężko gdyż często ulegał on uszkodzeniu lub skrzywieniu, dlatego praktycznie nie do dostania na allegro i podobnych serwisach aukcyjnych.
W zależności od nakładów finansowych możesz w miarę za rozsądne pieniądze zakupić elementy na allegro, które wchodzą w skład takiej ośki.
Ja w swojej B1 mam tak zrobione.
Miałem pokrzywiona i urwaną ośkę nie nadawała się do naprawy.
Zakupiłem oś na tej aukcji : http://allegro.pl/wfm-wsk-os-stopki-cen ... 64175.html
Jest jeszcze kilku sprzedawców co taka samą oś sprzedają. Nie będzie to składało się z 2 elementów jak w oryginale ale z 3.
Dlatego potrzebne będą dwa elementy którymi się skręca. I te również możesz dorabiać lub jeśli chcesz wydać troche kasy to co jakiś czas na allegro gość z nickiem Andrev_2012 sprzedaje te elementy a są to oryginalne części z PRL-u jeśli dobrze pamiętam to coś ok 38 zł za sztukę.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2014-08-24, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B1
- Lokalizacja: Uznam
- Kontaktowanie:
Re: M06 B1 - oś stopki i mocowania silnika.
Ma być porządnie-raz zrobić i zapomnieć o temacie na dłuższy czas.Dotoczenie mogę mieć za free dlatego chcę to zrobić konkretnie.
Dzięki za szybki odzew.
Dzięki za szybki odzew.
-
- Posty: 1162
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: M06 B1 - oś stopki i mocowania silnika.
Jak wrócę z pracy to sprawdzę jaką to ma średnicę i długość a nawet zrobię fotkę, bo mam taki na zapas.
Jeśli chcesz robić to ośkę jak oryginał to gwint powinien być drobnozwojowy.
Jeśli chcesz robić to ośkę jak oryginał to gwint powinien być drobnozwojowy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 2014-08-24, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B1
- Lokalizacja: Uznam
- Kontaktowanie:
Re: M06 B1 - oś stopki i mocowania silnika.
Dzięki sbanys.Wszystko jasne.
Po temacie
Po temacie
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2016-08-09, 20:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1975
WSK M06B1 1969 - Lokalizacja: Borne Sulinowo
- Kontaktowanie:
Re: M06 B1 - oś stopki i mocowania silnika.
Witam. Mam prośbę, dotyczącą pomiaru długości tulejek mocowania ośki stopki, w mojej ramie są zniszczone a chciał bym zrekonstruować. Czy ktoś z was może podać poprawną długość tych tulejek?
Mam prośbę o wykonanie jeszcze jednego pomiaru; odnoszę wrażenie, że uchwyt podnóżka pasażera, tłumika jest zbyt odgięty na zewnątrz u mnie odległość w miejscu przyłożenia liniału wynosi 24,5 cm.
Za udzieloną pomoc i poświęcony czas z góry dziękuję. aNTEK
Mam prośbę o wykonanie jeszcze jednego pomiaru; odnoszę wrażenie, że uchwyt podnóżka pasażera, tłumika jest zbyt odgięty na zewnątrz u mnie odległość w miejscu przyłożenia liniału wynosi 24,5 cm.
Za udzieloną pomoc i poświęcony czas z góry dziękuję. aNTEK
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2017-04-01, 12:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B1 1968
- Kontaktowanie:
Re: M06 B1 - oś stopki i mocowania silnika.
https://allegro.pl/listing?string=o%C5% ... i-1-3-0511 czy ta ośka to jest jak dobrze rozumiem ośka która trzyma mocowanie silnika i stopkę centralną dolną ? Plus podnóżki boczne kierowcy ?
-
- Posty: 1162
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: M06 B1 - oś stopki i mocowania silnika.
Nie jest to wykonane jak w oryginale ale można to zastosować bez problemu do B1. Musisz tylko kupić dwie końcówki.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2017-04-01, 12:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B1 1968
- Kontaktowanie:
Re: M06 B1 - oś stopki i mocowania silnika.
Dwie końcówki na nogi, tak ?
-
- Posty: 1162
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: M06 B1 - oś stopki i mocowania silnika.
Tak
Raz na jakiś czas wystawia ktoś oryginały ale również współcześnie dorabiane.
Raz na jakiś czas wystawia ktoś oryginały ale również współcześnie dorabiane.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2017-04-01, 12:19
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK B1 1968
- Kontaktowanie:
Re: M06 B1 - oś stopki i mocowania silnika.
Dzięki bardzo za odpowiedzi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości