Dwa różne kartery
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk M06B3
- Lokalizacja: Otwock
- Kontaktowanie:
Dwa różne kartery
Witam,
mam pytanko czy ktos składał silnik z dwóch rożnych karterów(jeden z silnika A drugi B). Dostałem w prezencie nową połówkę od strony koła zamachowego a druga mam niemalże w idealnym stanie. Pytanie:
1. nie składać bez Osiowania (kto to może wykonać)
2. składać i sie nie przejmować że łożyska mogą sie 3 razy szybciej zużyć (nie wiem na co może mieć jeszcze wpływ)
mam pytanko czy ktos składał silnik z dwóch rożnych karterów(jeden z silnika A drugi B). Dostałem w prezencie nową połówkę od strony koła zamachowego a druga mam niemalże w idealnym stanie. Pytanie:
1. nie składać bez Osiowania (kto to może wykonać)
2. składać i sie nie przejmować że łożyska mogą sie 3 razy szybciej zużyć (nie wiem na co może mieć jeszcze wpływ)
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
To loteria, widziałem silnik który miał 2 numery prawy karter był od dwuramówki i to chodziło, może być problem z biegami a osiowanie z tego co słyszałem jest dość drogie.
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk M06B3
- Lokalizacja: Otwock
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
O skrzynie sie nie martwie te tuleje z psełdo brązu sie raczej dotrą. Ale jak wałki będą pod kątem to pewnie tak jak mówisz będzie lipa.
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
Jak się dotrze to będzie luz na walku i będzie potrzebny dentysta bo tryb zęby straci
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk M06B3
- Lokalizacja: Otwock
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
Dokladnie:)
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
to nie dentysta tylko protetyk raczej
a tak na powaznie - jako chlopak skladalem silniki od "3" w dowolnych konfiguracjach
i na karterach "nie od pary" i nic sie nie dzialo, wszystkie chodzily.
Otwory w karterach sa obrabiane dosc dokladnie, ale tulejki pod sruby do mocowania silnika
do ramy lepiej wciskac po skreceniu polowek srubami.
trwalosc takiego zestawu oczywiscie bedzie mniejsza, ale jesli nie planujesz rocznych przebiegow
po min 5 tys km to starczy na dlugo
a tak na powaznie - jako chlopak skladalem silniki od "3" w dowolnych konfiguracjach
i na karterach "nie od pary" i nic sie nie dzialo, wszystkie chodzily.
Otwory w karterach sa obrabiane dosc dokladnie, ale tulejki pod sruby do mocowania silnika
do ramy lepiej wciskac po skreceniu polowek srubami.
trwalosc takiego zestawu oczywiscie bedzie mniejsza, ale jesli nie planujesz rocznych przebiegow
po min 5 tys km to starczy na dlugo
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk M06B3
- Lokalizacja: Otwock
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
Dzięki za odpowiedź. To składam na tych karterach.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
Sprawdź sobie różnicę w przylgni cylindra między 1 karterem a drugim. Jak jest różnica wyczuwalna, ja bym chociaż osiował względem położenia łożysk.
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
Może pochodzić ale mi by szkoda było roboty, przeważnie jest tak że skrzynia pada bardzo szybko, a jak chodzi to będzie latało.
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk M06B3
- Lokalizacja: Otwock
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
Dzięki wszystkim za odpowiedz dodam zdjęcia z montazu.
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
składaj jedynie co to silnik wieksze wibracje dostanie i łozysk ana wale szybciej padną. skrzyni nic się nie stanie, bo skrzynia w 125 jest odporna. Osiowania dokonywano tylko na miejscach osadzenia łozysk wału a nie na skrzyni- do skrzyni (tych tulejek) jest inna płyta. Baza najpierw była robiona na powierzchniach styku karterów a potem dopiero wiercono otwory
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
Jest odporna ale były przypadki że przy niespasowanych leciał tryb zdawczy, wkładali 2 karter nie do pary i było ok więc skrzynia może paść ale nie musi.Ja w mojej Zetce też miałem różne kartery, prawy był już pod nowy zapłon skrzynia była ok a ile km ktoś tak nakręcił niestety nie wiem.
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
Ja dziele problem na dwa
jeden to problemy z prawidłowym obsadzeniem wału na czterech łożyskach
skrzynia to drugi problem tyle że ją się normalnie dystansuje i jak się to zrobi to nie ma problemów , zakładając że wszystkie części są nie zużyte.
jeden to problemy z prawidłowym obsadzeniem wału na czterech łożyskach
skrzynia to drugi problem tyle że ją się normalnie dystansuje i jak się to zrobi to nie ma problemów , zakładając że wszystkie części są nie zużyte.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
Kartery po osiowaniu, koszt 150 zł. Kartery na dzień dobry przy łożysku w główce korbowodu kwalifikują się do osiowania. Różnica między karterami na przylgni akurat w tym przypadku sięgała 0,15mm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
Czy możesz polecić jakiś warsztat, który robi osiowanie?
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
A jak mają tulejkę to już się nie kwalifikują?
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 2014-09-12, 11:52
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk M06B3
- Lokalizacja: Otwock
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
BikerDS te twoje ładnie pasują jesli to nie para. Moje natomiast masakra, po skreceniu srodu progi po 1mm
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 743
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
To jest para, ale planowane były, bo fabrycznie to i tak za dokładnie nie jest zrobione.
Polecany zakład:
http://www.marcelloproject.website.pl/
Polecany zakład:
http://www.marcelloproject.website.pl/
-
- Posty: 749
- Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, itp.
- Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
ale wrzuć jeszcze fotki osiowania łożysk
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Dwa różne kartery
Dzięki BikerDS
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości