Post
autor: s06tuner » 2016-05-26, 14:44
witam, też jestem posiadaczem WSK M-150 lub jak kto woli Z-150. pewnie część z was ma remont silnika już za sobą, ale dla tych którzy dopiero się szykują do tego miał bym pare wskazówek
- tzn wiadomo że ciężko zdobyć tłok do sillnika S06 - ale nie wybierajcie tłoka od S32 175cm - tuleja jest na tyle gruba że niema problemu w rozwierceniu i wszystko ładnie pasuje ale w silniku 150cm jest kruciec pod gaźnik 20mm od silnika 125cm - jest on troche przymały , silnik pracuje poprawnie na nim ale nie rozwija dużej mocy- natomiast po rozwierceniy na 175 gaźnik 20mm jest całkiem za mały i silnik ma ,,dołową,, charakterystykę. pozatym kanały wchodzą i wychodzą do cylindra pod pewnym kątem , i znaczne roztoczenie tulei spowoduje zmiane czasów otwarcia i zamknięcia okien. więc w sumie nie uzyskamy wzrostu mocy, a wręcz spadek.
- wiele osób zakłada tłok od mz - to dobre wyjście, trzeba pamiętać że w mz nominał ma 56mm i szlify są co 0,5mm a w s06 nominał ma 57mm i szlify były co 0.25mm ,czyli jeśli mamy nominalny cylinder to trzeba go rozwiercić odrazu na drugi szlif 57,5 lub na czwarty czyli 58mm - i co bardzo ważne tłok od mz etz 150 ma inny wymiar mierząc od osi sworznia w góre i w dół więc kompletnie nie pasuje - trzeba użyć tłok od mz TS 150 . teraz druga ważna żecz którą 99 procent ludzi pomija - tłok od ts 150 ma inną długość płaszcza - jest za długi - silnik na nim normalnie odpali i nawet prawie normalnie będzie jeździł , ale dłuższy tłok później otwiera okno dolotowe i szybciej je zamyka - czyli silnik zasysa mniej mieszanki, ma mniejsze ciśnienie w skrzyni korbowej przez co mieszanka wolniej i w mniejszej ilości przedostaje się kanałami nad tłok - czyli silnik jest słabszy i zamulony
wystarczy podtoczyć tłok o właściwą wartość (moge to zmierzyć jak ktoś potrzebuje) lub ewentualnie precyzyjnie podszlifować tłok tylko od strony okna dolotowego
- jest też opcja dorobienia tłoka - to wcale nie jest takie drogie jak się wydaje, a w dodatku mamy tłok o właściwych wymiarach i o pewnej jakości. ja w jednym z silników zrobiłem tak na próbe - za szlif , dorobienie tłoka na wzór oryginału, sworzeń, pierścienie i zabezpieczenia dałem troche ponad 200 zł (na allegro czasem za sam stary tłok wołają więcej)