Muciek i jego wyścigówka
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Muciek i jego wyścigówka
W temacie tym będę chciał przedstawić przemianę tzw. Śląskiego Promota który służył poprzedniemu właścicielowi do jazdy po bułki zwykłymi i polnymi drogami w torową wyścigówkę przypominającą Formułę B z lat 70/80
Motocykl był wystawiony na tablicy niedaleko mojego miejsca zamieszkania, kosztował o ile pamiętam 500zł. Był na chodzie i nawet nieźle jeździł , komfort jazdy z tym zawieszeniem i siedzeniem był zadowalający Był to miks WSK m064 z silnikiem W2a oraz przodu z SHL.
Silnik niestety bardzo szybko się popsuł (łożysko na stopie korbowodu dostało luzu i magneto spadło z wału rozrywając przy tym krzywkę) motocykl rozebrałem i większość części rozeszła się po świecie, została tylko rama i silnik.
Rama nie jest jakaś tragiczna , trzeba dorobić tylko nowe mocowania silnika. Stare jak widać były robione na szybko
Rama z wahaczem waży 17kg , dużo z niej odciąć się nie da aby ważyła mniej. Pierwsze wszystko będzie do ramy dospawane mocowane/dopasowywane a następnie pójdzie do piaskowania i malowania proszkowego. Do wahacza dorobione będą nowe osie i tulejki z brązu zamiast oryginalnych.
Silnika W2a szkoda mi przerabiać więc trzeba było poszukać innego silnika.
Na motobazarze w Łodzi ekipa forumowiczów zakupiła mi 2 silniki jeden 059 i drugi 060. Na ten moment mam u siebie 059 i po rozebraniu nie wyglądało to za ciekawie silnik z numerem ponad 180000 więc skrzynia typu 060, ale posiadam luźny wałek 16z więc ostatecznie będzie mieszana tzn 1-2 z 060 i 3ka z gazeli. Reszta trybów i wałków jest OK. Wał wyglądał tak. Po oskrobaniu z tego nalotu i inspekcji okazało się że nadaje się do dalszej eksploatacji, co mnie ucieszyło bo nie miałem szczęścia dorwać wcześniej wału nadającego się do eksploatacji. Prawdopodobnie wpadnie korba duellsa.
Pierwsza wersja silnika to będzie na 95% symetryk bez spawania niczego w cylindrze i karterach.
Sprzęgło 5 tarcz na wzmocnionej sprężynie i CDI na kole ze skuterka. Zasilane dellorto 28. Posiadam również wał na skok 68mm więc będzie tez można zbudować wersję 250cc ale priorytetem jest wersja 175cc.
Tak to wygląda z przypadkowym zawiasem i kołem , geometria raczej do jazdy po bułki polną drogą i trzeba to będzie zmienić. Do ramy będę szukać przodu z hamulcem tarczowym i na szprychowanym kole. Ewentualnie jakiś duży bęben 180-200mm ale to raczej ostateczność. Obie felgi aluminiowe. Na tył wpadną pewnie jakieś amortyzatory z jawy/mz.
Zadupek planuję wykonać z włókna szklanego, na bak nie mam jeszcze pomysłu, w przyszłości chciał bym zamontować w tym owiewki.
Co jakiś czas będę starał się umieszczać fotki i opisy z jakimiś postępami. Plan jest aby na przyszły rok motocykl był gotowy na zawody.
Projekt nazwany został Jastrząbiem
Motocykl był wystawiony na tablicy niedaleko mojego miejsca zamieszkania, kosztował o ile pamiętam 500zł. Był na chodzie i nawet nieźle jeździł , komfort jazdy z tym zawieszeniem i siedzeniem był zadowalający Był to miks WSK m064 z silnikiem W2a oraz przodu z SHL.
Silnik niestety bardzo szybko się popsuł (łożysko na stopie korbowodu dostało luzu i magneto spadło z wału rozrywając przy tym krzywkę) motocykl rozebrałem i większość części rozeszła się po świecie, została tylko rama i silnik.
Rama nie jest jakaś tragiczna , trzeba dorobić tylko nowe mocowania silnika. Stare jak widać były robione na szybko
Rama z wahaczem waży 17kg , dużo z niej odciąć się nie da aby ważyła mniej. Pierwsze wszystko będzie do ramy dospawane mocowane/dopasowywane a następnie pójdzie do piaskowania i malowania proszkowego. Do wahacza dorobione będą nowe osie i tulejki z brązu zamiast oryginalnych.
Silnika W2a szkoda mi przerabiać więc trzeba było poszukać innego silnika.
Na motobazarze w Łodzi ekipa forumowiczów zakupiła mi 2 silniki jeden 059 i drugi 060. Na ten moment mam u siebie 059 i po rozebraniu nie wyglądało to za ciekawie silnik z numerem ponad 180000 więc skrzynia typu 060, ale posiadam luźny wałek 16z więc ostatecznie będzie mieszana tzn 1-2 z 060 i 3ka z gazeli. Reszta trybów i wałków jest OK. Wał wyglądał tak. Po oskrobaniu z tego nalotu i inspekcji okazało się że nadaje się do dalszej eksploatacji, co mnie ucieszyło bo nie miałem szczęścia dorwać wcześniej wału nadającego się do eksploatacji. Prawdopodobnie wpadnie korba duellsa.
Pierwsza wersja silnika to będzie na 95% symetryk bez spawania niczego w cylindrze i karterach.
Sprzęgło 5 tarcz na wzmocnionej sprężynie i CDI na kole ze skuterka. Zasilane dellorto 28. Posiadam również wał na skok 68mm więc będzie tez można zbudować wersję 250cc ale priorytetem jest wersja 175cc.
Tak to wygląda z przypadkowym zawiasem i kołem , geometria raczej do jazdy po bułki polną drogą i trzeba to będzie zmienić. Do ramy będę szukać przodu z hamulcem tarczowym i na szprychowanym kole. Ewentualnie jakiś duży bęben 180-200mm ale to raczej ostateczność. Obie felgi aluminiowe. Na tył wpadną pewnie jakieś amortyzatory z jawy/mz.
Zadupek planuję wykonać z włókna szklanego, na bak nie mam jeszcze pomysłu, w przyszłości chciał bym zamontować w tym owiewki.
Co jakiś czas będę starał się umieszczać fotki i opisy z jakimiś postępami. Plan jest aby na przyszły rok motocykl był gotowy na zawody.
Projekt nazwany został Jastrząbiem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Muciek i jego wyścigówka
Budowanie wyścigówki na Twoich terenach to wysoce przemyślana decyzja
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2015-08-23, 08:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 KOS
- Lokalizacja: Krapkowice
- Kontaktowanie:
Re: Muciek i jego wyścigówka
Ambitne plany. Jeżeli masz możliwość pójść z tym silnikiem w stronę 250 ccm to czemu nie.
Jaszczomp powinien przyjąć owiewkę ciorną od jawy 350 twin sport to opory powietrza będą znikome Poza tym z tym wahaczem przednim od elki prezentował się naprawdę godnie.
Nie zapomnij o moim sokole wędrownym bo nie moge się doczekać
Jaszczomp powinien przyjąć owiewkę ciorną od jawy 350 twin sport to opory powietrza będą znikome Poza tym z tym wahaczem przednim od elki prezentował się naprawdę godnie.
Nie zapomnij o moim sokole wędrownym bo nie moge się doczekać
- raflo87
- Posty: 357
- Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
- Moje maszyny: WSK LC
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Muciek i jego wyścigówka
Wreszcie projekt JASZCZOMP w realizacji.
Kuracja sterydowa kanałów a w pojemności 175 lepiej zostać.
Kuracja sterydowa kanałów a w pojemności 175 lepiej zostać.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Muciek i jego wyścigówka
Żeby nie było że nic się nie dzieje
Przednie zawieszenie już kupione (do regeneracji ), nowe obręcze 1,6 i 1,8" ze szprychami. Górną półkę trzeba będzie dorobić chyba ze uda się kupić dolną z kosa . Teraz jak już stoi na docelowych kołach i oponach można zacząć myśleć nad geometrią zawieszeń i mocowaniami silnika.
Przednie zawieszenie już kupione (do regeneracji ), nowe obręcze 1,6 i 1,8" ze szprychami. Górną półkę trzeba będzie dorobić chyba ze uda się kupić dolną z kosa . Teraz jak już stoi na docelowych kołach i oponach można zacząć myśleć nad geometrią zawieszeń i mocowaniami silnika.
- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Muciek i jego wyścigówka
Kolejny wkracza do zabawy, i bardzo dobrze;) może za jakiś czas będzie to bardzo duża impreza.
Z chęcią będę podgladal:)
Z chęcią będę podgladal:)
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Muciek i jego wyścigówka
Dziś przyszły kartery do silnika zapasowego , chciałem model 059 żeby nie było problemów z osadzeniem gaźnika. (te starsze jakoś tak chyba lepiej obrabiali i mniej baboli wychodzi przy składaniu ) Zapakowane w jakiś plakat w pudełku 3x większym niż trzeba
Po zgrubnym oczyszczeniu nie wyglądają źle, łożyska nie wpadają same w otwory i przylgnie nie widziały siekiery.
059 to to jednak nie jest NIedawno wróciły ze spawania głowice od Zenka z Przysieka
Ta piosenka tutaj jak najbardziej pasuje, Zenek spawa aż mu się gaz skończy, po nadlewane na bogato
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=i2hd2EeJLyQ[/youtube]
Po zgrubnym oczyszczeniu nie wyglądają źle, łożyska nie wpadają same w otwory i przylgnie nie widziały siekiery.
059 to to jednak nie jest NIedawno wróciły ze spawania głowice od Zenka z Przysieka
Ta piosenka tutaj jak najbardziej pasuje, Zenek spawa aż mu się gaz skończy, po nadlewane na bogato
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=i2hd2EeJLyQ[/youtube]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Muciek i jego wyścigówka
Udało się wyjąć wahacz, bez większych problemów. Jak ktoś malował ramę to musiał go wyjąc bo ślady farby są wewnątrz tulejek Nie wiem jeszcze czy go zostawię czy będę szukał jakiegoś innego, jest on dość lichej konstrukcji cały pospawany z blaszek.
Nowe obręcze do kół, alu 1,6 i 1,85. Dokupić jeszcze jedną piastę koła muszę i można się brać za zaplatanie.
Wał z 1szego posta po oczyszczeniu Gdzieś po 1-1,5mm z każdej strony trzeba będzie zebrać żeby się z niego nic nie sypało
I trzy ofiary wybrane do szlifu na R3 każdy
Na pierwszy plan idzie zrobienie wahacza i tylnego koła aby można było brać się za ustawianie silnika w ramie.
Mocowania silnika przed odcięciem... :-> Tutaj też będzie trochę zabawy z zamocowaniem silnika żeby to jakoś się trzymało i nie było jak do teraz Otwory w ramie przeleciałem rozwiertakiem, trzeba będzie wstawić tam jakieś tulejki dla osi wahacza.Nowe obręcze do kół, alu 1,6 i 1,85. Dokupić jeszcze jedną piastę koła muszę i można się brać za zaplatanie.
Wał z 1szego posta po oczyszczeniu Gdzieś po 1-1,5mm z każdej strony trzeba będzie zebrać żeby się z niego nic nie sypało
I trzy ofiary wybrane do szlifu na R3 każdy
Na pierwszy plan idzie zrobienie wahacza i tylnego koła aby można było brać się za ustawianie silnika w ramie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Muciek i jego wyścigówka
Działaj Muciek działaj!
Jak coś podeślij do szkiełkowania to, ogarnę
Jak coś podeślij do szkiełkowania to, ogarnę
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Muciek i jego wyścigówka
Na cylindrach powinno być napisane: Pszczółki, Koszalin, Poznań
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
- raflo87
- Posty: 357
- Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
- Moje maszyny: WSK LC
- Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Muciek i jego wyścigówka
Jakbyś znalazł kiedyś na warsztacie moja głowicę to daj znać
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1960
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Muciek i jego wyścigówka
Spoko, tam już przepadły niewiadomo gdzie 2 moje motocykleraflo87 pisze:Jakbyś znalazł kiedyś na warsztacie moja głowicę to daj znać
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 2014-02-02, 23:41
- GG: 0
- Moje maszyny: Parę SHL,parę WSK i parę ROMETÓW
- Lokalizacja: Miesbach Bavaria
- Kontaktowanie:
Re: Muciek i jego wyścigówka
Jak postępy? Coś nowego u Jastrzębia?
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Muciek i jego wyścigówka
No własnie Muciek chwal się!
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Muciek i jego wyścigówka
Jastrząb zdechł zanim zdążył urosnąć Na razie nic z tego nie będzie , brak czasu z powodu pracy.
- Garry1
- Posty: 395
- Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
- GG: 7047182
- Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2 - Lokalizacja: Konin/Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Muciek i jego wyścigówka
Działaj powoli do celu, jak nie na 2017 to na 2018 juz się szykuj:p
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości