Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 2012-03-29, 02:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3, WSK M21W2, Junak M10, Romety
- Lokalizacja: Pińczów, Busko Zdrój, okolice
- Kontaktowanie:
Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia
Witam,
Znalazłem takie coś.na allegro. Czy ktoś miał do czynienia z takim wynalazkiem? Cena jest dość przystępna, niestety parę rzeczy trzeba dorobić. Chciałbym zastosować to w swojej czwórce ale ciekawi mnie czy gra jest warta świeczki oraz czy sprzedający to uczciwy gość.
[link=]http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6666049542[/link]
Znalazłem takie coś.na allegro. Czy ktoś miał do czynienia z takim wynalazkiem? Cena jest dość przystępna, niestety parę rzeczy trzeba dorobić. Chciałbym zastosować to w swojej czwórce ale ciekawi mnie czy gra jest warta świeczki oraz czy sprzedający to uczciwy gość.
[link=]http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6666049542[/link]
- grzechu212
- Posty: 404
- Rejestracja: 2013-07-03, 10:45
- Moje maszyny: WSK KOBUZ 175
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia
Wcześniej o ile dobrze pamiętam to ten sprzedawca oferował zestawy CDI z modułem od 4t (czyli lipa) bo jak wiadomo do silnika 2t tylko stały kąt, albo z możliwością opóźniania, a z tego co wiem to jedynie progcdi oferuje taki rarytasy oczywiście mogę się mylić co do podzespołów tego Pana .
Destroyers of the system
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 2014-10-20, 19:36
- GG: 0
- Moje maszyny: Gazela 69'
Kobuz 84'
Lelek 75' - Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia
Co mi się wydaję, że na forum SHL ktoś o tym pisał. Możesz tam zerknąć.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia
szkoda kasy, w instrukcji jest napisane, że potrzebujesz tokarki, spawarki - ani to tanie, ani to dobre
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
- Lokalizacja: mrągowo
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia
... bo jak wiadomo do silnika 2t tylko stały kąt....
No i tu się mylisz , statyczny kąt wyprzedzenia w całym zakresie obrotów to w obecnych czasach porażka .
Co do oferowanego zestawu jak wyżej , to sprzedawca pomija drobny szczegół , moduł który oferuje to nic innego jak moduł stosowany w chińczykach 4t a one mają może i wyprzedzenie dynamiczne , ale tylko w zakresie około 7stopni i 37stopni bez płynnego przejścia wyprzedzenia z 7stopni przeskok na 37stopni , czy taki zakres jest bardziej szkodliwy od kata stałego ? W zasadzie przy prędkości obrotowej wału rzędu 6tyś i stosunkowo średnim ciśnieniu pod tłokiem , różnicy nie ma aż takiej jak opisuje sprzedawca .
No i tu się mylisz , statyczny kąt wyprzedzenia w całym zakresie obrotów to w obecnych czasach porażka .
Co do oferowanego zestawu jak wyżej , to sprzedawca pomija drobny szczegół , moduł który oferuje to nic innego jak moduł stosowany w chińczykach 4t a one mają może i wyprzedzenie dynamiczne , ale tylko w zakresie około 7stopni i 37stopni bez płynnego przejścia wyprzedzenia z 7stopni przeskok na 37stopni , czy taki zakres jest bardziej szkodliwy od kata stałego ? W zasadzie przy prędkości obrotowej wału rzędu 6tyś i stosunkowo średnim ciśnieniu pod tłokiem , różnicy nie ma aż takiej jak opisuje sprzedawca .
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia
Wszyscy tacy cwani, że o Boże jak to stały kąt w elektronicznym zapłonie.
Zastanawia mnie tylko czy ktokolwiek pomyślał ile czasu i wysiłku trzeba poświęcić żeby taka mape zaprojektować dobrze! Do konkretnego silnika, motocykla, gaźnika itp itd
(Pomijam to, że im bardziej skomplikowane rozwiązanie tym bardziej zawodne i kwestie jak to zrobić)
Zastanawia mnie tylko czy ktokolwiek pomyślał ile czasu i wysiłku trzeba poświęcić żeby taka mape zaprojektować dobrze! Do konkretnego silnika, motocykla, gaźnika itp itd
(Pomijam to, że im bardziej skomplikowane rozwiązanie tym bardziej zawodne i kwestie jak to zrobić)
-
- Posty: 2248
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia
Na forum MZ taki zapłon był testowany i opinie co do cudów jakie miał nieść się nie potwierdziły. Oczywiście kąt się zmieniał - zapłon Robinson
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 2012-03-29, 02:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3, WSK M21W2, Junak M10, Romety
- Lokalizacja: Pińczów, Busko Zdrój, okolice
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia
Dzięki za opinie. Poczekam na dobrą promocję u Saviera lub Audiobasa i zakupię konwencjonalne CDI jeśli można już je tak nazwać.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4118
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon z elektronicznie regulowanym kątem wyprzedzenia
Zapraszamy
Niestety jakość kosztuje.
Niestety jakość kosztuje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość