WSK 125 1980r. początek remontu
- Prowik
- Posty: 28
- Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
- Kontaktowanie:
WSK 125 1980r. początek remontu
Witajcie Koledzy i Koleżanki,
Mam na imię Dominik i jestem szczęśliwym posiadaczem WSK 125 z 1980 r.
Motocykl dostałem od ojca 11 lat temu, jako młody chłopak, a dokładniej to "odkopałem" go spod sterty desek i innego badziewia...
W motorze spadł koszyczek sprzęgłowy wraz z blaszkami, sprężynkami, a więc pozbierałem wszystko razem do kupy i wyciągnąłem. Moim oczom ukazała się piękna maszyna z 1980 roku, marzenie każdego dzieciaka - mieć WSK-ę, wtedy i moje się spełniło. Motocykl został przeze mnie zaciągnięty do garażu ojca i razem podjęliśmy próbę uruchomienia maszyny - do dziś nie zapomnę zakładania koszyczka bez narzędzi, naciągając o ramę kawałka deski żeby udało się zapiąć pierścień zabezpieczający, ale w końcu UDAŁO się! Uzupełniliśmy olej w skrzyni, sprawdziliśmy iskrę na świecy, zrobiliśmy "mieszankę" i próba odpalenia... WSK-a ruszyła dzięki pomocy kilkudziesięciu kopniaków mojego ojca i nagle JEST motocykl odpalił i mój wyraz twarzy (banan). Najpierw na wolnych obrotach, później delikatna regulacja przy gaźniku i można wsiadać, najpierw z ojcem - pokazał co, jak gdzie i dalej już samemu pod czujnym okiem taty po podwórku, później wyjazd dalej, pochodzę ze wsi więc wiadomo gdzie... Polne drogi, lasy, łąki. Tak jeździłem kilka lat, od czasu do czasu, na przejażdżkę... 4 lata temu wyprowadziłem się z rodzinnego domu, a motocykl został z rodzicami... W tym roku podjąłem decyzję o renowacji, w większości próbuję dokonać tego sam. Pierwsze efekty na poniższych fotkach. W chwili obecnej demontaż i robienie listy zakupów, kilka rzeczy już się ogarnia np felgi, kartery, cylinder, dekle lecą do @irena41.
W planach piaskowanie ramy, błotników, baku i malowanie proszkowe w kolorze czarnym, w połysku.
Mam też kilka pytań do Was, bardziej znających się na temacie.
1. Z tyłu miałem oponę 3.25x18, przód 3.00x18, w planach zakup nowych opon, kupować 2x3.00 czy 1x3.00+1x3.25?
2. Czy po zdjęciu cylindra trzeba zakładać nowe pierścienie podczas montażu?
Pytań będzie na pewno więcej
Mam na imię Dominik i jestem szczęśliwym posiadaczem WSK 125 z 1980 r.
Motocykl dostałem od ojca 11 lat temu, jako młody chłopak, a dokładniej to "odkopałem" go spod sterty desek i innego badziewia...
W motorze spadł koszyczek sprzęgłowy wraz z blaszkami, sprężynkami, a więc pozbierałem wszystko razem do kupy i wyciągnąłem. Moim oczom ukazała się piękna maszyna z 1980 roku, marzenie każdego dzieciaka - mieć WSK-ę, wtedy i moje się spełniło. Motocykl został przeze mnie zaciągnięty do garażu ojca i razem podjęliśmy próbę uruchomienia maszyny - do dziś nie zapomnę zakładania koszyczka bez narzędzi, naciągając o ramę kawałka deski żeby udało się zapiąć pierścień zabezpieczający, ale w końcu UDAŁO się! Uzupełniliśmy olej w skrzyni, sprawdziliśmy iskrę na świecy, zrobiliśmy "mieszankę" i próba odpalenia... WSK-a ruszyła dzięki pomocy kilkudziesięciu kopniaków mojego ojca i nagle JEST motocykl odpalił i mój wyraz twarzy (banan). Najpierw na wolnych obrotach, później delikatna regulacja przy gaźniku i można wsiadać, najpierw z ojcem - pokazał co, jak gdzie i dalej już samemu pod czujnym okiem taty po podwórku, później wyjazd dalej, pochodzę ze wsi więc wiadomo gdzie... Polne drogi, lasy, łąki. Tak jeździłem kilka lat, od czasu do czasu, na przejażdżkę... 4 lata temu wyprowadziłem się z rodzinnego domu, a motocykl został z rodzicami... W tym roku podjąłem decyzję o renowacji, w większości próbuję dokonać tego sam. Pierwsze efekty na poniższych fotkach. W chwili obecnej demontaż i robienie listy zakupów, kilka rzeczy już się ogarnia np felgi, kartery, cylinder, dekle lecą do @irena41.
W planach piaskowanie ramy, błotników, baku i malowanie proszkowe w kolorze czarnym, w połysku.
Mam też kilka pytań do Was, bardziej znających się na temacie.
1. Z tyłu miałem oponę 3.25x18, przód 3.00x18, w planach zakup nowych opon, kupować 2x3.00 czy 1x3.00+1x3.25?
2. Czy po zdjęciu cylindra trzeba zakładać nowe pierścienie podczas montażu?
Pytań będzie na pewno więcej
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 1980r. początek remontu
2. Jeśli nie robisz szlifu, a pierścienie się właśnie nie kończą, nie są pęknięte, zapieczone, nie mają grubych rys, nie latają góra dół w tłoku to zostaw
- jjaworskyy
- Posty: 2051
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 1980r. początek remontu
Mam identyczna z tego rocznika. Jeśli już rozbierasz silnik to zrób porzadny remont tj: szlif, wał itd. Z usług Ireny będziesz na bank zadowolony, ceny jak najbardziej ok, kontakt itd. Wrzucaj foty z remontu, powodzenia.
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 1980r. początek remontu
Ja kupowałbym opony 2x 3.00. Co do lakierowania, zapraszam do mnie
- Prowik
- Posty: 28
- Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 1980r. początek remontu
Witajcie po raz kolejny
Początek remontu więc nasuwa się kilka pytań.
1. Który z kompletu uszczelek wybrać? Jest kilkanaście na rynku i człowiek głupieje...
2. Czy opłaca kupować się komplety śrub do silnika? Moje już niestety już wyglądają strasznie... Jeśli tak to wystarczą w ocynku? Np z gmoto?
3. Czas zakupić literaturę, H. Załęski, mogę mieć wydanie z 2006r czy jakoś odbiega od oryginału?
4. Do kogo oddać wał do sprawdzenia? Zapewne jest ktoś sprawdzony na forum
5. Szlif cylka? U kogo?
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich!
Początek remontu więc nasuwa się kilka pytań.
1. Który z kompletu uszczelek wybrać? Jest kilkanaście na rynku i człowiek głupieje...
2. Czy opłaca kupować się komplety śrub do silnika? Moje już niestety już wyglądają strasznie... Jeśli tak to wystarczą w ocynku? Np z gmoto?
3. Czas zakupić literaturę, H. Załęski, mogę mieć wydanie z 2006r czy jakoś odbiega od oryginału?
4. Do kogo oddać wał do sprawdzenia? Zapewne jest ktoś sprawdzony na forum
5. Szlif cylka? U kogo?
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich!
- Filip518
- Posty: 350
- Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92 - Lokalizacja: Wartkowice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 1980r. początek remontu
1.Na uszczelkach bym nie oszczędzał. Jeśli są jakieś droższe to te droższe najlepiej. Chociaż najczęściej te z Gniezna bodajże są wszędzie, pomarańczowa tektura taka jako opakowanie.
2. Myślę że takie śruby zdadzą egzamin. Nie powinno być z nimi problemów, gwintu nie zerwiesz na śrubie. Prędzej puści w karterze.
3. Wydrukuj sobie całą książkę, dostępna na forum w PDF na dysku google.
4. Bayu, Muciek- chłopaki z forum. A spoza niego to Jackmotors, Frez-Mot.
5. Szlif polecam w Jackmotors. Robota dobra jak i niedroga.
Tyle z mojej strony Powodzenia w remoncie
2. Myślę że takie śruby zdadzą egzamin. Nie powinno być z nimi problemów, gwintu nie zerwiesz na śrubie. Prędzej puści w karterze.
3. Wydrukuj sobie całą książkę, dostępna na forum w PDF na dysku google.
4. Bayu, Muciek- chłopaki z forum. A spoza niego to Jackmotors, Frez-Mot.
5. Szlif polecam w Jackmotors. Robota dobra jak i niedroga.
Tyle z mojej strony Powodzenia w remoncie
-
- Posty: 1158
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 1980r. początek remontu
Ja zaproponowałbym uszczelki jak w linkach sam zdecyduj które najlepsze:
http://allegro.pl/uszczelka-silnika-wsk ... 86234.html
http://allegro.pl/niemieckie-uszczelki- ... 40306.html
http://allegro.pl/wsk-125-kpl-uszczelek ... 77821.html
http://allegro.pl/wsk-125-m06b1-m06b3-u ... 11228.html
Inne to poprostu dziadostwo z papieru.
Co do śrub to sprawdź sobie ich twardość bo po pierwszym dokręcaniu moszesz wyrobić im łby a potem już ich nie odkręcisz.
Co do szlifu jak planujesz go robić to i nowy tłok by się przydał. Kup tłok od Aliena, który również pisał, że robi szlify lub Bayu przy okazji regeneracji wału też ci to ogarnie ale musisz mieć tłok.
http://allegro.pl/uszczelka-silnika-wsk ... 86234.html
http://allegro.pl/niemieckie-uszczelki- ... 40306.html
http://allegro.pl/wsk-125-kpl-uszczelek ... 77821.html
http://allegro.pl/wsk-125-m06b1-m06b3-u ... 11228.html
Inne to poprostu dziadostwo z papieru.
Co do śrub to sprawdź sobie ich twardość bo po pierwszym dokręcaniu moszesz wyrobić im łby a potem już ich nie odkręcisz.
Co do szlifu jak planujesz go robić to i nowy tłok by się przydał. Kup tłok od Aliena, który również pisał, że robi szlify lub Bayu przy okazji regeneracji wału też ci to ogarnie ale musisz mieć tłok.
- Prowik
- Posty: 28
- Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 1980r. początek remontu
Ściągacz lub dwa płaskie klucze
- Prowik
- Posty: 28
- Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 1980r. początek remontu
Ściągacz sobie dorobiłem ale niestety za jego pomocą nie chce zejść. Jest tam jakiś klin lub zabezpieczenie?
Edit
Panowie udało się. Po rozłożeniu silnika, nakręciłem nakrętkę na śrubę i kilka uderzeń młotkiem.
Edit
Panowie udało się. Po rozłożeniu silnika, nakręciłem nakrętkę na śrubę i kilka uderzeń młotkiem.
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
- Lokalizacja: Pełnatycze
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 1980r. początek remontu
A jak silnik rozpolowileś? Masz sciągacz? Czy przypadkiem nie używales przecinka i mlotka? 3:) a zębatka zdawcza sprzęgla siedzi na stożku + do ustalenia jest tam wpust czółenkowy.
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~
- Prowik
- Posty: 28
- Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 1980r. początek remontu
Udało się rozpolowic bez uszkodzeń karterów . Cienki śrubokręt, godzinka męczenia i dobra dawka carramby . Jak już tuleje puściły to było z górki.
Nie mogłem ściągnąć tej zębatki nawet ściągaczem, może też dlatego że nie miałem trójramiennego.
Nie mogłem ściągnąć tej zębatki nawet ściągaczem, może też dlatego że nie miałem trójramiennego.
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
- Lokalizacja: Pełnatycze
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 1980r. początek remontu
No to teraz odnowa powłoki szkiełkowaniem.
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~
- Prowik
- Posty: 28
- Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 1980r. początek remontu
Jutro wysyłka kompletu
Jeszcze zostaw wał do sprawdzenia bo ma luzy na korbie.
W przyszłym tygodniu piaskowanie + proszek.
Jeszcze zostaw wał do sprawdzenia bo ma luzy na korbie.
W przyszłym tygodniu piaskowanie + proszek.
- Prowik
- Posty: 28
- Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 1980r. początek remontu
Witajcie po krótkiej przerwie.
W weekendy pracuję nad WSK, a w tygodniu szperam po necie, stworzyłem małą listę zakupów.
Proszę zweryfikujcie czy dobre łożyska planuję kupić
Lista zakupów WSK:
Gumy na nóżki + starter + dźwignia zmiany biegów
Fajka + przewód
Świeca
Łańcuszek sprzęgłowy (favorit?)
Klosz tylnej lampy
Amortyzatory??? (Tutaj jeszcze się zastanawiam czy regenerować)
Instalacja elektryczna (planuję z GMOTO, może ktoś z forumowiczów robi ? )
Sprężyny do sprzęgła + kapturki + korki
Komplet śrub ocynk rama + silnik
Zastaw naprawczy gaźnika (w tej chwili trochę cieknie i nie mam przelewu, zgubiony )
Nity siedzenia
Nity zębatki tylnej
Zębatka główna (przy silniku, prawy karter)
Nakrętka do zębatki powyżej
Napinacze koła 2szt. (pewnie trzeba będzie toczyć )
Dętka 18x3.00 AWINA
Dętka 18x3.25 AWINA
Opona 18x3.00 MITAS
Opona 18x3.25 MITAS
Fartuch obręczy x2
Chlapacz przód
Cięgno hamulca tylnego
Korek spustu oleju z magnesem
Komplet linek (gazu, licznika, hamulec przód)
Łożyska x3 SKF 6202-2Z/C3
Łożysko SKF 6004-2Z/C3
Łożyska x2 SKF6203-2Z/C3
Simmering Corteco 25x35x7
Simmering x2 Corteco 17x40x10
Seger tłoka x2
Seger Wału x2
W sobotę jadę pracować dalej, w planach:
czyszczenie + polerowanie kierownicy i lag,
czyszczenie sprężyn z lag
ocena stanu zębatek skrzyni biegów
wyciąganie wgniotek baku, nie wiem czy się uda, ale taki jest plan.
Na przyszły piątek umówiony piasek+proszek - RAL 9005 połysk.
Kartery, cylek, dekle, obręcze, sprychy poszły do Irena41.
Pozdrawiam wszystkich!
W weekendy pracuję nad WSK, a w tygodniu szperam po necie, stworzyłem małą listę zakupów.
Proszę zweryfikujcie czy dobre łożyska planuję kupić
Lista zakupów WSK:
Gumy na nóżki + starter + dźwignia zmiany biegów
Fajka + przewód
Świeca
Łańcuszek sprzęgłowy (favorit?)
Klosz tylnej lampy
Amortyzatory??? (Tutaj jeszcze się zastanawiam czy regenerować)
Instalacja elektryczna (planuję z GMOTO, może ktoś z forumowiczów robi ? )
Sprężyny do sprzęgła + kapturki + korki
Komplet śrub ocynk rama + silnik
Zastaw naprawczy gaźnika (w tej chwili trochę cieknie i nie mam przelewu, zgubiony )
Nity siedzenia
Nity zębatki tylnej
Zębatka główna (przy silniku, prawy karter)
Nakrętka do zębatki powyżej
Napinacze koła 2szt. (pewnie trzeba będzie toczyć )
Dętka 18x3.00 AWINA
Dętka 18x3.25 AWINA
Opona 18x3.00 MITAS
Opona 18x3.25 MITAS
Fartuch obręczy x2
Chlapacz przód
Cięgno hamulca tylnego
Korek spustu oleju z magnesem
Komplet linek (gazu, licznika, hamulec przód)
Łożyska x3 SKF 6202-2Z/C3
Łożysko SKF 6004-2Z/C3
Łożyska x2 SKF6203-2Z/C3
Simmering Corteco 25x35x7
Simmering x2 Corteco 17x40x10
Seger tłoka x2
Seger Wału x2
W sobotę jadę pracować dalej, w planach:
czyszczenie + polerowanie kierownicy i lag,
czyszczenie sprężyn z lag
ocena stanu zębatek skrzyni biegów
wyciąganie wgniotek baku, nie wiem czy się uda, ale taki jest plan.
Na przyszły piątek umówiony piasek+proszek - RAL 9005 połysk.
Kartery, cylek, dekle, obręcze, sprychy poszły do Irena41.
Pozdrawiam wszystkich!
- jacek9407
- Posty: 120
- Rejestracja: 2014-01-07, 03:30
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk b3
kawasaki kl250 - Lokalizacja: Gryfice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 1980r. początek remontu
Polecam ci kupić napinacze łańcucha z linku ponizej. Są prawidlowo wykonane i spawane a nie zgrzewane.
http://allegro.pl/wsk-125-napinacz-kola ... 73948.html
http://allegro.pl/wsk-125-napinacz-kola ... 73948.html
- Prowik
- Posty: 28
- Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 1980r. początek remontu
@jacek9407, dziękuję za podpowiedź.
Poniżej kilka fotek. Rama pojechała do proszku. Czyszczenie kierownicy, niestety wypadły mi nie planowane wydatki i nowego chromu nie będzie aż do zimy....
Tłok R1 w środku napis WSK, wiecie może jaki to producent ?
Panowie, doradźcie mi proszę, które dokładnie zakupić simmeringi, corteco posiada kilka numerów w danym rozmiarze....
Czy ktoś może podrzucić dokładny nr części z Corteco dla :
25x35x7
17x40x10
Pozdrowienia!
Poniżej kilka fotek. Rama pojechała do proszku. Czyszczenie kierownicy, niestety wypadły mi nie planowane wydatki i nowego chromu nie będzie aż do zimy....
Tłok R1 w środku napis WSK, wiecie może jaki to producent ?
Panowie, doradźcie mi proszę, które dokładnie zakupić simmeringi, corteco posiada kilka numerów w danym rozmiarze....
Czy ktoś może podrzucić dokładny nr części z Corteco dla :
25x35x7
17x40x10
Pozdrowienia!
- jacek9407
- Posty: 120
- Rejestracja: 2014-01-07, 03:30
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk b3
kawasaki kl250 - Lokalizacja: Gryfice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 1980r. początek remontu
Tłok oryginał gorzyc
- Prowik
- Posty: 28
- Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
- Kontaktowanie:
- NexT
- Posty: 139
- Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r - Lokalizacja: Mojęcice
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 1980r. początek remontu
Ładnie się zapowiada, też mam taki sam tłok Co do przelewu którego nie masz, mogę doradzić jak to zrobić łatwo, u mnie zdaje egzamin.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości