WSK M06B3 Kos
- Kosa
- Posty: 1885
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
 WSK Z2
 WSK L
 Komar Sport
 Komar 2350
 Motorynia
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
PO podmianie akumulatora wszystko jest w porządku - pozostaje pytanie czy przyczyną usterki jest problem z diodą prostowniczą lub cewką ładowania czy też po prostu zbyt rzadkie ujeżdżanie motóra...? Na wszelki wypadek prostownik w drodze:)
			
									
									
						- 
				halcik
- Posty: 2266
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
 MZ ES 250/2 i inne
 WFM OSA M52 i M50
- Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
Znajomemu same przejście na diodę nie pomogło. Raz w miesiącu ładuje aku i np na zlotach jeździ bez świateł. Ładuje raz w miesiącu i sprawdzaj aku. Albo się dogadacie, albo zmienisz na ładowanie dwupołówkowe.
			
									
									
						- Kosa
- Posty: 1885
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
 WSK Z2
 WSK L
 Komar Sport
 Komar 2350
 Motorynia
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
Dotarł prostownik ale o amperażu 6A - coś mi się wydaje, że podłączenie go pod aku 11A źle się skończy... Jaka jest szansa, że nie pierdyknie?
			
									
									
						- irena41
- Posty: 290
- Rejestracja: 2015-01-02, 21:41
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Dudek, Bąk, pare innych, Junak M10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
Nie podpinaj go nawet 
			
									
									
						
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: WSK M06B3 Kos
Witam a czytałeś czy on ładuje od razu prądem 6A czy max 6A
			
									
									
						- Kosa
- Posty: 1885
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
 WSK Z2
 WSK L
 Komar Sport
 Komar 2350
 Motorynia
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
Tak myślałem:) ładuje od razu 6A tak więc efekty pirotechniczne mogłyby być ciekawe:)
irena jak tam blaszki pod automat stopu? Jak już z Tobą rozmawiam - przy większych prędkościach (powyżej 50km/h) pracuje minimalnie przednie zawieszenie (góra/dół) - kwestia wycentrowania czy może coś z ośką? Przy wolnej jeździe tego nie ma...
- Kosa
- Posty: 1885
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
 WSK Z2
 WSK L
 Komar Sport
 Komar 2350
 Motorynia
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
Aktualizacja:
1. Motor zarejestrowany na zabytek, przegląd bez problemu, żółte blachy już założone:)
2. Rano pierwsza trasa do pracy - oczywiście z przygodami - bydlę się zbiesiło na dużej krzyżówce i nie chciało odpalić - mam
wrażenie, że coś nie tak ze sprzęgłem/skrzynią lub po prostu nie dopracowałem jeszcze redukowania biegów - jest na to jakiś
określony sposób? Na szczęści o 6 rano ruch niewielki a na widok WSKi niejeden kierowca się uśmiechał - pozdrawiam motocyklistę
z ogromniastego Goldwinga - dzięki za dobre słowo:) Moto chwilę postało, poprzęłączałem biegami i odpaliła z kopa - dalsza jazda
bez problemów.
3. Czeka mnie jeszcze powrót do domu - jakieś 15km znowu przez miasto ale w większym ruchu - zapuszczę aplikację w telefonie
żeby sprawdzić czy licznik działa prawidłowo...
			
									
									
						1. Motor zarejestrowany na zabytek, przegląd bez problemu, żółte blachy już założone:)
2. Rano pierwsza trasa do pracy - oczywiście z przygodami - bydlę się zbiesiło na dużej krzyżówce i nie chciało odpalić - mam
wrażenie, że coś nie tak ze sprzęgłem/skrzynią lub po prostu nie dopracowałem jeszcze redukowania biegów - jest na to jakiś
określony sposób? Na szczęści o 6 rano ruch niewielki a na widok WSKi niejeden kierowca się uśmiechał - pozdrawiam motocyklistę
z ogromniastego Goldwinga - dzięki za dobre słowo:) Moto chwilę postało, poprzęłączałem biegami i odpaliła z kopa - dalsza jazda
bez problemów.
3. Czeka mnie jeszcze powrót do domu - jakieś 15km znowu przez miasto ale w większym ruchu - zapuszczę aplikację w telefonie
żeby sprawdzić czy licznik działa prawidłowo...
- 
				halcik
- Posty: 2266
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
 MZ ES 250/2 i inne
 WFM OSA M52 i M50
- Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
Czyli pomysł z prawem własności wypalił? I kolejna rejestracja nie będzie już problemem chyba?
			
									
									
						- Kosa
- Posty: 1885
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
 WSK Z2
 WSK L
 Komar Sport
 Komar 2350
 Motorynia
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos

Powrót z pracy WSKą w godzinach szczytu to niezla zabawa
 . Niestety po 10km po redukcji biegu z 3 na 2 znowu to samo - moto zgasło i nie chciało zapalić. Dopiero po kilkunastokrotnej zmianie biegów sytuacja wróciła do normy. Podpowiedzi i sugestie mile widziane...
 . Niestety po 10km po redukcji biegu z 3 na 2 znowu to samo - moto zgasło i nie chciało zapalić. Dopiero po kilkunastokrotnej zmianie biegów sytuacja wróciła do normy. Podpowiedzi i sugestie mile widziane...- Kosa
- Posty: 1885
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
 WSK Z2
 WSK L
 Komar Sport
 Komar 2350
 Motorynia
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
Sorry za poost pod postem ale jest większa szansa, że ktoś przeczyta i podpowie - sytuacja wygląda następująco: próbowałem bez odpalania silnika i  biegi wchodzą dopiero jak ruszę motorem do przodu tzn. wciskam sprzęgło, zapinam bieg - czuję opór - ruszam motocyklem minimalnie do przodu i bieg wskakuje - dotyczy to wszystkich biegów. Regulacja ślimakiem i przy rączce niewiele zmienia - na chwilę obecną nie wiem czy to wina skrzyni czy sprzęgła...
Żeby było ciekawiej - biegi wskakują (tak samo jak wyżej) również bez wciśniętego sprzęgła...
			
									
									
						Żeby było ciekawiej - biegi wskakują (tak samo jak wyżej) również bez wciśniętego sprzęgła...

- 
				sbanys
- Posty: 1229
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
 WSK M06L,WSK M06Z2
- Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
Ja bym sprawdził najpierw sprzęgło.
Kiedyś tak miałem że w pośpiechu składając złożyłem dwie tarcze korkowe bez przekładki.
			
									
									
						Kiedyś tak miałem że w pośpiechu składając złożyłem dwie tarcze korkowe bez przekładki.
- 
				halcik
- Posty: 2266
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
 MZ ES 250/2 i inne
 WFM OSA M52 i M50
- Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
Jest to normalny objaw na niezapalonym silniku. Możesz spać spokojnie. A między 2, a 3 jest luz, ale tylko pozorny i nie należy go używać
			
									
									
						- Kosa
- Posty: 1885
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
 WSK Z2
 WSK L
 Komar Sport
 Komar 2350
 Motorynia
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
Być może to moja wina - może przy zbyt dużej prędkości redukuję na 2. Tylko dlaczego moto gaśnie?  Ewidentnie ma to coś wspólnego ze sprzęgłem. Może faktycznie wrzucam na luz pomiedzy 3 a 2 ( albo powstaje coś w rodzaju półbiegu) i wtedy próbując podtrzymać obroty zalewam silnik...?
			
									
									
						- 
				wojt
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-09-15, 21:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSKM06B3 1975
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
Rzeczywiście jest tam luz (tylko przy zmianie "w dół"), ale co masz na myśli pisząc "pozorny". Luz to luz, nie ma przeniesiena napędu i tyle. I dlaczego radzisz go nie używać? Jkieś uzasadnienie tej opinii?
Pytam, bo korzystam z tego na co dzień i nie bardzo rozumiem co ma mieć na celu nie używanie tego.
- 
				halcik
- Posty: 2266
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
 MZ ES 250/2 i inne
 WFM OSA M52 i M50
- Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
Pochyl motocykl podczas tego luzu na jedną lub drugą stronę. Tylko ostrożnie, żeby nic przed tobą nie stało. Na wybieraku masz taką pozycję pomiędzy 2, a 3? Nie, czyli może się przestawić bo nic nie utrzymuje go na swoim miejscu? Może, dlatego jest tylko pozorny. Może masz ciasno spasowany mechanizm przełączający i jeszcze tego nie uświadczyłeś, ale kiedyś uświadczysz 
			
									
									
						
- Kosa
- Posty: 1885
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
 WSK Z2
 WSK L
 Komar Sport
 Komar 2350
 Motorynia
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
Cholera Panowie ciągle mam jajca z biegami lub sprzęgłem - przy redukcji między 3 a 2 jest u mnie luz - wystarczy, że delikatnie popchnę stopą w dół i z 3 wskakuje na luz. Potem zaczyna się robić ciekawie: przy kolejnym popchnięciu wajchy w dół (teoretycznie na 2) mam wrażenie jakbym hamował silnikiem, słyszę tarcie od strony sprzęgła i czasami uda mi się wrzucić 2  a czasami biegi giną, silnik wchodzi na bardzo wolne obroty (tak jakby coś go spowalniało, przytrzymywało)  i przy próbie wrzucenia jakiegokolwiek biegu gaśnie. Po takiej akcji nie odpali z kopa - odpala na pych z 2 biegu, trochę zakopci i dalej ładnie ciągnie - znaczy się do momenty aż znowu nie zacznę redukować:( Biorąc pod uwagę fakt, że w Poznaniu światła są co 50 metrów a dzisiaj było 39 stopni ciepła to chyba się odwodniłem... Podpowiedzcie co może powodować takie objawy bo takiej kuracji odchudzającej kolejny raz nie przeżyję  Sprzęgło regulowałem na wszystkie sposoby...
  Sprzęgło regulowałem na wszystkie sposoby...
			
									
									
						 Sprzęgło regulowałem na wszystkie sposoby...
  Sprzęgło regulowałem na wszystkie sposoby...- Kosa
- Posty: 1885
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
 WSK Z2
 WSK L
 Komar Sport
 Komar 2350
 Motorynia
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
Od zera wyregulowalem sprzęgło, iglice podnioslem maksymalnie  i na razie jest ok. Mam nadzieję ze się w końcu z Kosem dogadaliśmy.  Co wieczór 15 km spaceru, cały czas w planach trasa z Poznania na Wrocław...
			
									
									
						- Kosa
- Posty: 1885
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
 WSK Z2
 WSK L
 Komar Sport
 Komar 2350
 Motorynia
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
Dziwny objaw się pojawił - przy wyprostowanej kierownicy coś strasznie terkocze w silniku, jak skręcę kierę to przestaje hałasować. Ktoś podpowie? Nie mogę zlokalizować skąd to dobiega, sprzęgło regulowałem we wszystkie strony - bez zmian. Nie wiem czy to możliwe, żeby przepustnica tak telepała w gaźniku? Myślałem o łańcuszku ale przecież terkotał by cały czas bez względu na położenie kierownicy... Jak wrzucę filmiki na YT to dodam linki...
https://youtu.be/TcYlZo3ZeDY
			
									
									
						https://youtu.be/TcYlZo3ZeDY
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
 JAWA 50 typ 20
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
Zdejmij gumę między filtrem, a gaźnikiem i przytrzymaj mocno palcem przepustnicę, wtedy będziesz miał pewność czy to ona hałasuje, ale obstawiam, że to ona.
			
									
									
						- Kosa
- Posty: 1885
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
 WSK Z2
 WSK L
 Komar Sport
 Komar 2350
 Motorynia
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 Kos
Dzięki za radę - spróbuję jutro bo dzisiaj już kobieta na mnie dziwnie patrzy:) Gaźnik składałem z 2 albo 3 gaźników - może być, że jest luz. Jesienią planuję oddać do Puszczykowa do regeneracji. Zaraz dorzucę drugi filmik z manewrowaniem kierownicą.
https://www.youtube.com/watch?v=bNgEKpC ... e=youtu.be
			
									
									
						https://www.youtube.com/watch?v=bNgEKpC ... e=youtu.be
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości



