Szlif cylindra 175
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250 - Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Szlif cylindra 175
Cześć.
Chce zamówić tłok od Aliena ale nie wiem na który szlif.
Cylinder mam nominalny,nie ma w nim głębokich rys. Wstawiłem nowe pierścienie a wska dalej nie pali z kopa tylko na pych i dzwoni. (zaplon,gaznik dobrze ustawiony jest to silnik 059>1 czyli zapłon SEM)
Zmierzyłem kompresje i pokazała 6,5 bara wiec to za malo. Teraz moje pytanie brzmi czy mam zamowic tłok na pierwszy szlif czy na drugi? Chodzi mi oto,zeby nie bylo zonka,ze pierwszy nie wyda....
Chce zamówić tłok od Aliena ale nie wiem na który szlif.
Cylinder mam nominalny,nie ma w nim głębokich rys. Wstawiłem nowe pierścienie a wska dalej nie pali z kopa tylko na pych i dzwoni. (zaplon,gaznik dobrze ustawiony jest to silnik 059>1 czyli zapłon SEM)
Zmierzyłem kompresje i pokazała 6,5 bara wiec to za malo. Teraz moje pytanie brzmi czy mam zamowic tłok na pierwszy szlif czy na drugi? Chodzi mi oto,zeby nie bylo zonka,ze pierwszy nie wyda....
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Szlif cylindra 175
Oddaj komuś kto robi szlify i on ci powie na jaki wyda...na oko nie określisz...
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Szlif cylindra 175
Nowe pierścienie muszą się ułożyć. Dwusuw sprawdza się w szczególny sposób a kompresja 6.5 to nie tragedia. Poszukaj ile powinna mieć normalnie i sprawdź w jakich jednostkach porównujesz - bardzo ważne. Tylko nie szukaj info od ludzi którzy remontowali swoje wueski - mogli planować głowicę. Szukaj w instrukcji obsługi lub innej do wueski.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Szlif cylindra 175
Jeśli nie wyda Ci na R1 to u mnie zawsze możesz wymienić na wyższy nadwymiar, opłacisz tylko wysyłki. Jeśli tuleja nie nosi wyraźnych śladów zużycia typu duży próg, głębokie rysy lub inne uszkodzenia to sugeruje R1. Przejście z nominału na R2 zdarza się najczęściej w 125, większość 175 by zdechła zanim dobije do takiego zużycia.
To z metod organoleptycznych, jeśli nadal masz wątpliwości to pozostaje pomiar średnicówką (który i tak jest tylko sugestią bo pokazuje wymiar a nie kształt).
To z metod organoleptycznych, jeśli nadal masz wątpliwości to pozostaje pomiar średnicówką (który i tak jest tylko sugestią bo pokazuje wymiar a nie kształt).
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250 - Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Szlif cylindra 175
Dużego progu nie ma tak wiec zamówie R 1. Dzięki za pomoc.
-
- Posty: 491
- Rejestracja: 2010-01-28, 21:29
- GG: 6163547
- Moje maszyny: Citroen Picasso
- Lokalizacja: Polska
- Kontaktowanie:
Re: Szlif cylindra 175
mam zestaw po szlifie/ cylinder , sworzeń ,zabezpieczenia,tłok /, WSK 175 , tylko zakładać
Re: Szlif cylindra 175
Po-fazuj okna i zrób zamki na pierścieniach, a będzie długo służył
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250 - Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Szlif cylindra 175
Co masz kolego na mysli piszac "zrob zamki" ?
- wkzarci
- Moderator
- Posty: 586
- Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
- Lokalizacja: PL
- Kontaktowanie:
Re: Szlif cylindra 175
Odpowiednia szczelina na zamku pierścienia włożonego do cylindra wynosi 0,20-0,35
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 2011-07-09, 12:05
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk m21w2
Wsk M06-64
Mz TS250 - Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Szlif cylindra 175
No to juz nie wiem na ktory szlif mam kupic... Nowe pierscienie nominalne wychodzil mi zamek 0,45 wiec cylinder juz jest mocno zurzyty.
Re: Szlif cylindra 175
jest próg wyczówalny?? taki luz na zamku to sporo, a zazwyczaj sa zbyt małe, wiec sugeruje spore zuzycie. co do spreżania montowałeś głowice na zamek na tuleje?? czy masz uszczelke pod głowice??
- wkzarci
- Moderator
- Posty: 586
- Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
- Lokalizacja: PL
- Kontaktowanie:
Re: Szlif cylindra 175
0,45 to sporo ? :-> cylinder masz nominalny bez żadnych głębokich rys i dużego progu powinien Ci wydać na pierwszy nadwymiar. A najlepiej pokaż zdjęcie gładzi tulei, górnej części by było widać ewentualnu próg i ogólne zdjęcie czy są jakieś rysy, jak nie jesteś sam pewny.
Re: Szlif cylindra 175
Bez urazy ale na oko to chłop w szpitalu.... To trzeba po prostu pomierzyć. Tak jak pisał Daroohd.wkzarci pisze: ↑2018-02-01, 23:310,45 to sporo ? :-> cylinder masz nominalny bez żadnych głębokich rys i dużego progu powinien Ci wydać na pierwszy nadwymiar. A najlepiej pokaż zdjęcie gładzi tulei, górnej części by było widać ewentualnu próg i ogólne zdjęcie czy są jakieś rysy, jak nie jesteś sam pewny.
Zamki na nowych pierscieniech po 0,45mm sugerują spore zużycie tulei ponieważ po szlifie zazwyczaj sa max w okolicy 0,1mm i trzeba piłować na wymagany wymiar a tu na nowych ma 0,45mm to sporo.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Szlif cylindra 175
Panowie wydaje mi się, że przy takich sprawach to należy iść z cylindrem do szlifierni silników. Jeśli ma być coś dobrze zrobione, to nie ma co gdybać - tylko zmierzyć. Matematyka nie kłamie Robiąc szlif tak zrobiłem i sprawa była jasna i klarowna.
Też uważam, że 0,45mm sugeruje duże zużycie ale co do szlifu, to jak pisałem wyżej.
Też uważam, że 0,45mm sugeruje duże zużycie ale co do szlifu, to jak pisałem wyżej.
- MotoPRLmaniak
- Posty: 240
- Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
- GG: 0
- Moje maszyny: Dużo klasyków
- Lokalizacja: Malopolska
- Kontaktowanie:
Re: Szlif cylindra 175
Nie polecam oddawać cylindra do pierwszej lepszej szliferni...Najlepej dać to jakiemuś sprawdzonemu zakładowi co wykonuje szlify cylindrów.Prawidłowa naprawa zużytego cylindra polega na roztoczeniu cylindra, honowaniu, wykonaniu faz na oknach w cylindrze, fazowaniu krawędzi pierścieni oraz dobrym pasowaniu pierścienie\cylinder.Kolejna ważna rzecz to uszczelka pod głowicę.Z tego co wiem to w 175 fabrycznie nie stosowano uszczelki pod głowicę.Tak samo w jawie 50, więc polecam dotrzeć przylgnie pastą zaworową 1 a następnie 0, żeby przylgnie były jak nowe.Niestety wiele ludzi zakłada tam "blaszki" przez co zwiększa się szkodliwa przestrzeń i silniki gorzej chodzą.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości