Problem wsk 125
- 
				helmutt1
 - Posty: 120
 - Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
 - Kontaktowanie:
 
Re: Problem wsk 125
Nie wiem jak jest panowie u was z tą przerwą ale u mnie gdy ustawiłem szczelinowmierzem książkowe 0.4 to iskry nie było. Im mniejsza szczeline robiłem tym iskra była mocniejsza i silnik lepiej chodził. Może niech kolega spróbuje zmniejszyć szczelinę i na stykach i na świecy. Nieraz żeby było idealnie trzeba przy tym trochę posiedzieć.
Druga sprawa że może masz tak jak i u mnie lekki luz na na klinie magneta i przy słabym dokręceniu magneto mogło lekko się obrócić a zapłon przez to się lekko przestawił. Ja teraz dokręcając magneto daje na wał podkładkę sprężynową a żeby mocniej dokręcić wkładam przez wylot cylindra kawałek łyżki oryginalnej i blokuję tłok z wyczuciem.
			
									
									
						Druga sprawa że może masz tak jak i u mnie lekki luz na na klinie magneta i przy słabym dokręceniu magneto mogło lekko się obrócić a zapłon przez to się lekko przestawił. Ja teraz dokręcając magneto daje na wał podkładkę sprężynową a żeby mocniej dokręcić wkładam przez wylot cylindra kawałek łyżki oryginalnej i blokuję tłok z wyczuciem.
- MotoPRLmaniak
 - Posty: 240
 - Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
 - GG: 0
 - Moje maszyny: Dużo klasyków
 - Lokalizacja: Malopolska
 - Kontaktowanie:
 
Re: Problem wsk 125
Z tym się zgadzam.Tak samo miałem w jawie 50.Jeszcze polecam zobaczyć czy łożyska wału nie mają luzu na boki.Ostatnio z kolegi wsk męczyliśmy się.Motor nie skręcił się, strzelał,przetrwał.Okazało się że przez1 ten luz zmieniała się przerwa na platynkach.Co do rozwalonego otworka na klinek to mam ten problem w mojej wsk i ogarze 205.Wystarczy dobrze odkręcić i nic się nie dzieje.Wyprzedzienie polecam ustawić po dokręceniu magneta.
			
									
									
						- 
				halcik
 - Posty: 2266
 - Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
 - Kontaktowanie:
 
Re: Problem wsk 125
Dlatego wał powinien być dystansowany
			
									
									
						- MotoPRLmaniak
 - Posty: 240
 - Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
 - GG: 0
 - Moje maszyny: Dużo klasyków
 - Lokalizacja: Malopolska
 - Kontaktowanie:
 
- 
				halcik
 - Posty: 2266
 - Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
 - Kontaktowanie:
 
Re: Problem wsk 125
Więc wał mimo luzów na łożyskach nie może się ruszać osiowo, a może promieniowo. Jeśli luz jest wyczuwalny (oprócz luzu wynikającego z rodzaju zastosowanych łożysk) to łożyska powinny mocno naładować, co i tak sprowadza nas do rozebrania silnika i wykonania remontu głównego.
			
									
									
						- MotoPRLmaniak
 - Posty: 240
 - Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
 - GG: 0
 - Moje maszyny: Dużo klasyków
 - Lokalizacja: Malopolska
 - Kontaktowanie:
 
Re: Problem wsk 125
Często przyczyną luzu opisanego są wyrobione gniazda łożysk.Wystarczy kilka kropel dobrego kleju do łożysk i już jest ok.
			
									
									
						- dąbek
 - Posty: 405
 - Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
 - Kontaktowanie:
 
Re: Problem wsk 125
Tak samo jak wystarczy wymienić:MotoPRLmaniak pisze: ↑2018-10-18, 11:57Często przyczyną luzu opisanego są wyrobione gniazda łożysk.Wystarczy kilka kropel dobrego kleju do łożysk i już jest ok.
Litości....
- 
				halcik
 - Posty: 2266
 - Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
 - Kontaktowanie:
 
Re: Problem wsk 125
Zużyte łożyska należy wymieniać, tak samo jak czopy. Przez takie porady można uszkodzić gniazda lozysk. Nie pisz głupot bo jeszcze ktoś tak zrobi.
			
									
									
						- MotoPRLmaniak
 - Posty: 240
 - Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
 - GG: 0
 - Moje maszyny: Dużo klasyków
 - Lokalizacja: Malopolska
 - Kontaktowanie:
 
Re: Problem wsk 125
halcik pisze: ↑2018-10-18, 17:56Zużyte łożyska należy wymieniać, tak samo jak czopy. No popatrz.Myślisz, że nikt o tym nie wie?Wymiana czopów?Taniej kupisz nowy wał pierwszej klasy.W tych czasach nie znajdziesz fachowca co ci zrobi czopy co do setnej milimerta za 2 flaszki.Żyjemy w dobie profesjonalnych klejów, które w zupełności wystarczają.Jak czop jest mocno zużuty to traktujesz go iskrografem i osadzasz na klej Przez takie porady można uszkodzić gniazda lozysk. Rzecz normalna w większości WSK 125 jak i 175.Nie pisz głupot bo jeszcze ktoś tak zrobi. Ciężko skomentować.Pozdrowienia dla specjalistów od młotka i punktaka.
- qpa
 - Posty: 619
 - Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
 - GG: 0
 - Moje maszyny: mustang ttr
 - Lokalizacja: Lublin
 - Kontaktowanie:
 
Re: Problem wsk 125
MotoPRL może napiszesz jakiś poradnik?
			
									
									
						- czankete
 - Posty: 1329
 - Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
 - Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
 - Kontaktowanie:
 
Re: Problem wsk 125
...to ile kropel i jakiego kleju używasz, że nam bajki za każdym razem serwujesz?MotoPRLmaniak pisze: ↑2018-10-18, 18:55Żyjemy w dobie profesjonalnych klejów, które w zupełności wystarczają.
- MotoPRLmaniak
 - Posty: 240
 - Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
 - GG: 0
 - Moje maszyny: Dużo klasyków
 - Lokalizacja: Malopolska
 - Kontaktowanie:
 
Re: Problem wsk 125
Aktualnie mam klej zielony cx 80.Odtłuszczam i lekko matowie miejsce klejenia.Na łożysko daję 2 krople i lekko rozsmarowuję.W zupełności to wystarcza.Rozpoławiałem silnik mojego komara, który był klejony.Było czuć wyraźny opór aż do zerwania kleju, więc zdaje on egzamin.
			
									
									
						- dąbek
 - Posty: 405
 - Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
 - Kontaktowanie:
 
Re: Problem wsk 125
- 
				Pcmirek1984
 - Posty: 6
 - Rejestracja: 2018-10-10, 19:08
 - GG: 0
 - Moje maszyny: Witam posiadam wsk 125 garbuske z roku 1975
 - Kontaktowanie:
 
Re: Problem wsk 125
Dziś ustawiłem jeszcze raz zapłon i wsk chodzi na wolnych obrotach idealnie pali na kopa reaguje na gaz ale jak się odejmie gazu to zaczyna strzelac w wydech wiec pewnie jeszcze zapłon do poprawy
			
									
									
						- 
				helmutt1
 - Posty: 120
 - Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
 - Kontaktowanie:
 
Re: Problem wsk 125
Zmniejsz odległość na stykach.
			
									
									
						- 
				Pcmirek
 - Posty: 1
 - Rejestracja: 2018-07-15, 11:31
 - GG: 0
 - Moje maszyny: Wsk 125
 - Kontaktowanie:
 
Re: Problem wsk 125
Ok będzie czas to zrobie
			
									
									
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości