Renowacja 125
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Duuuuuuużo czasu nic się tutaj nie działo, co tu dużo mówić witam po przerwie
Dzisiaj kilka elementów wróciło z malowania proszkowego, efekt super
W M06B3 który typ osłon lag był montowany w 79 r ?
Kurcze posiadam dwa, jedne z chorągiewką z dwoma otworami i drugi typ z jedynym otworem ale z podkładkami wspawanymi w środku
Zanim przystąpiłem do remontu, założone były właśnie te z dwoma otworami, czy tak powinno być ?
Poniżej zdjęcia:
Dzisiaj kilka elementów wróciło z malowania proszkowego, efekt super
W M06B3 który typ osłon lag był montowany w 79 r ?
Kurcze posiadam dwa, jedne z chorągiewką z dwoma otworami i drugi typ z jedynym otworem ale z podkładkami wspawanymi w środku
Zanim przystąpiłem do remontu, założone były właśnie te z dwoma otworami, czy tak powinno być ?
Poniżej zdjęcia:
W Trakcie renowacji B3.
- jjaworskyy
- Posty: 2051
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Bardo ładnie wyszło! Zakładaj chorągiewki z otworami na kierunkowskazy
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Edit;
Jednak dla czystej wiedzy, jaka jest różnica między tymi choragiewkami? I po co wspawane są te pierścienie ?
Z malowania jestem baaaardzo zadowolony
To byłoby duże ułatwienie, tymbardziej że planuje kierunkowskazyjjaworskyy pisze: ↑2020-03-12, 19:59Bardo ładnie wyszło! Zakładaj chorągiewki z otworami na kierunkowskazy
Jednak dla czystej wiedzy, jaka jest różnica między tymi choragiewkami? I po co wspawane są te pierścienie ?
Z malowania jestem baaaardzo zadowolony
W Trakcie renowacji B3.
- jjaworskyy
- Posty: 2051
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Jeśli się nie mylę to te z pierścieniem były montowane w B1Caniek pisze: ↑2020-03-12, 22:38Edit;To byłoby duże ułatwienie, tymbardziej że planuje kierunkowskazyjjaworskyy pisze: ↑2020-03-12, 19:59Bardo ładnie wyszło! Zakładaj chorągiewki z otworami na kierunkowskazy
Jednak dla czystej wiedzy, jaka jest różnica między tymi choragiewkami? I po co wspawane są te pierścienie ?
Z malowania jestem baaaardzo zadowolony
- norek
- Posty: 157
- Rejestracja: 2017-04-25, 14:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 Kobuz , Aprilia sr 50
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Pierścienie wewnątrz to prowadzenie na ladze nieruchomej .żeby chorągiewka nie ocierała chromu na ladze ruchomej .
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Dzięki Panowie, to mi wystarczy
Dzisiaj znalazłem 5 min wolnego czasu efekt poniżej
Martwi mnie jednak to w jaki sposób szprycha siedzi w gnieździe, wydaje mi się że powinna wejść głębiej ...
Czyżby szprychy gorszego sortu ?
Dzisiaj znalazłem 5 min wolnego czasu efekt poniżej
Martwi mnie jednak to w jaki sposób szprycha siedzi w gnieździe, wydaje mi się że powinna wejść głębiej ...
Czyżby szprychy gorszego sortu ?
W Trakcie renowacji B3.
- czankete
- Posty: 1301
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
...Caniek na pierwszy rzut oka widać, że mają pod niewłaściwym katem gięta główkę i z tego powodu nie ułożą się w otworze piasty ale gorsze jest to, że po pierwsze będzie problem z właściwym naciągiem a po drugie tak zaplecione mają tendencję do zrywania się. Tę przypadłość ma większość oferowanych obecnie szprych na rynku ale jest bardzo prosty i mega szybki sposób by przed zapleceniem wszystkim łepkom szprych nadać właściwy kąt, gdzie będą idealnie kotwiczyły się w piaście. Poszukaj na forum - jakiś czas temu opisałem co i jak oraz zamieściłem zdjęcia zrobionych kół. Podałem też u kogo warto kupić szprychy - zaplatam sporo kół i przetestowałem wielu sprzedawców - co ciekawe są to jedne z tańszych szprych a jakościowo bez zastrzeżeń ...
...w ostateczności jak nie chcesz rozplatać koła możesz spróbować ułożyć główki dobijając je np. przez mosiężny pręt podpierając z drugiej strony krawędź piasty ale jest to dość ryzykowne, ponieważ łatwo ją uszkodzić a poza tym nie zawsze efekt ostateczny jest taki jakiego byśmy oczekiwali ...
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
czankete pisze: ↑2020-03-14, 09:17...Caniek na pierwszy rzut oka widać, że mają pod niewłaściwym katem gięta główkę i z tego powodu nie ułożą się w otworze piasty ale gorsze jest to, że po pierwsze będzie problem z właściwym naciągiem a po drugie tak zaplecione mają tendencję do zrywania się. Tę przypadłość ma większość oferowanych obecnie szprych na rynku ale jest bardzo prosty i mega szybki sposób by przed zapleceniem wszystkim łepkom szprych nadać właściwy kąt, gdzie będą idealnie kotwiczyły się w piaście. Poszukaj na forum - jakiś czas temu opisałem co i jak oraz zamieściłem zdjęcia zrobionych kół. Podałem też u kogo warto kupić szprychy - zaplatam sporo kół i przetestowałem wielu sprzedawców - co ciekawe są to jedne z tańszych szprych a jakościowo bez zastrzeżeń ...
...w ostateczności jak nie chcesz rozplatać koła możesz spróbować ułożyć główki dobijając je np. przez mosiężny pręt podpierając z drugiej strony krawędź piasty ale jest to dość ryzykowne, ponieważ łatwo ją uszkodzić a poza tym nie zawsze efekt ostateczny jest taki jakiego byśmy oczekiwali ...
Odnalazłem twój wątek, poświęciłem chwilę czasu i efekty widać poniżej.
Dzięki wielkie
W Trakcie renowacji B3.
- tomcio
- Posty: 803
- Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka - Lokalizacja: Miechów
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Ja z doświadczenia dopowiem że masz 2 rodzaje zagięcia szprych. Nowe szprychy w paczce dzielone są na pół.
Jak zamienisz je to odstają od dziur.
To też na forum jest
Jak zamienisz je to odstają od dziur.
To też na forum jest
Jest Bóg Jest WSK
- czankete
- Posty: 1301
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
...tomcio ale w tych piastach wsk z uwagi na symetryczne osadzenie obręczy względem piasty i sposób zaplecenia wszystkie szprychy mają jednakową długość i jednakowy kąt zagięcia łebka - nie występują tu szprychy prawe i lewe. Wszelkie widoczne odchyłki w promieniu gięcia jak i rozbieżności kąta zgięcia łba wynikają z niedokładności podczas ich produkcji (czasami też samej piasty). Spotkamy to praktycznie we wszystkich współczesnych szprychach do wsk i pochodnych oferowanych w sprzedaży. Naprawdę bardzo rzadko zdarza się, że w blistrze będziemy mieć wszystkie szprychy jednakowe . I pierwszy raz słyszę by szprychy do wsk w paczce dzielone były na pół - kto takowe oferuje?...
- zmyngut
- Posty: 686
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Najtańsza i wcale nie najgorsza Avina na przykład- te po dwadzieścia parę zł. Dawno, dawno temu w temacie o kołach pokazał to na zdjęciu Alien. Szprychy nie są prawe i lewe tylko najogólniej mówiąc wewnętrzne i zewnętrzne.
Wspomniana fotka download/file.php?id=13816&mode=view
Wsuwając je w odpowiednie otwory wszystko pasuje i nic nie odstaje. Bez przemocy
Wspomniana fotka download/file.php?id=13816&mode=view
Wsuwając je w odpowiednie otwory wszystko pasuje i nic nie odstaje. Bez przemocy
- tomcio
- Posty: 803
- Rejestracja: 2017-03-26, 13:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125 76r. 3 x wsk 175 . Wsk BĄK
Błękitna garbata trójka - Lokalizacja: Miechów
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Panie czankete . Nowe współczesne szprychy są zapakowane; połowa szprych łebkami w jedną stronę a połowa w drugą stronę leży... Tak są we folyjce.
Mają 2 rodzaje zagięć. Nawet stare szprychy jak do ocynku dawałem to po odbiorze najpierw segregowałem.
Mam kąplet nawet w garażu i mogę fotkę z różnicami zrobić ale to już jest gdzieś na forum.
Niech ktoś jeszcze to potwierdzi ? Jak nie wrzucam jutro fotki dwuch różnych szprych
Mają 2 rodzaje zagięć. Nawet stare szprychy jak do ocynku dawałem to po odbiorze najpierw segregowałem.
Mam kąplet nawet w garażu i mogę fotkę z różnicami zrobić ale to już jest gdzieś na forum.
Niech ktoś jeszcze to potwierdzi ? Jak nie wrzucam jutro fotki dwuch różnych szprych
Jest Bóg Jest WSK
- czankete
- Posty: 1301
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
...no nie zgodzę się z tym - w kole, które posiada nawet na pierwszy rzut okaz nieznacznie niesymetrycznie ustawioną obręcz względem środka piasty (pomijam też tak oczywisty inny przypadek jak półbębny) występują szprychy prawe i lewe (żeby było ciekawiej to szprychy prawe / lewe mogą być też wewnętrzne lub zewnętrzne). Zatem terminologia szprych P i L nie jest moim wymysłem. Pierwszy lepszy wynik po wklepaniu w google: https://archiwum.allegro.pl/oferta/szpr ... 70153.html
... zaopatrując się w miejscach, gdzie sprzedający mają pojęcie na ten temat to jest to jedno z pytań z jakim się spotkamy po tym jak podamy model motocykla i rozmiar koła o które nam chodzi (w 99% mowa o kole tylnym). Nie dotyczy to jednak piast stosowanych w wsk, o czym we wcześniejszej wypowiedzi napisałem ...
...wracając jeszcze do kwestii szprych wewnętrznych i zewnętrznych to w przypadku współczesnych zamienników oferowanych do wueskowatych czy rometów w praktyce nie spotkałem się z nimi, stąd zapytałem kto takowe oferuje? Bardziej jednak zastanawia mnie, że przy zaplataniu współczesnymi szprychami nie mam reguły w dopasowywaniu łebków do zatoczeń w piaście - czasami jest to kilka, a czasami kilkanaście szprych? Zatem dalej nie zgadza mi sie opisywany podział 50/50. W każdym razie mam kilkadziesiąt róznych zestawów szprych do wsk/wsk kos/shl/junak/romet/jawa zarówno używanych poddanych renowacji powłoki polegającej na ich cynkowaniu jak i nowych zgrzanych w blistrach, więc będę miał wieczorem okazję dokładniej się temu przyjrzeć ...
- norek
- Posty: 157
- Rejestracja: 2017-04-25, 14:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 Kobuz , Aprilia sr 50
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Istnieją 2 rodzaje gięcia szprych WSK
wystarczy zajrzeć do sklepu ;
https://4motor.pl/pl/21-wsk-175?p=20
wystarczy zajrzeć do sklepu ;
https://4motor.pl/pl/21-wsk-175?p=20
- czankete
- Posty: 1301
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
...jeżeli chcecie wierzcie, a jeżeli nie to trudno - wróciłem właśnie z warsztatu i sprawa wygląda następująco :
- na około dziesięć kompletów nowych szprych do wsk zapakowanych / zgrzanych w blistry / folię w (w tym cztery zestawy od mojego sprawdzonego sprzedawcy, pozostałe dwa z Rzeszowa a reszta od znanego sprzedawcy z Gdyni) żaden z kompletów nie ma szprych zagiętych "wewnętrznych" i "zewnętrznych" w proporcji 50 / 50%. Dwa z losowo wybranych opakowań fabrycznie zgrzanych rozciąłem i oddzieliłem na dwie strony szprychy zwrócone łebkami na prawo od tych zwróconych na lewo. W obu opakowaniach łączna ilość szprych to 36 czyli tyle ile potrzebnych jest na jedno koło. W osobnych woreczkach zgrzane nyple. w pierwszym przypadku po przeliczeniu szprych w zależności od kąta gięcia wychodzi 29:7, w drugim 20:16. Pozostałych opakowań nie rozpieczętowywałem ale na po krótkim przyjrzeniu zauważyłem, że niezależnie od ułożenia w opakowaniu nie ma reguły by posegregowane były w daną stronę w zależności od kata zagięcia łebka....
...jako kolejne obejrzałem zestawy szprych od kosa - zarówno cztery komplety używanych, zdemontowanych z jeżdżącego motocykla i ocynkowanych jak i dwa zestawy fabrycznie nowych w stanie fabrycznym. Spostrzeżenia są następujące:
- używane szprychy mają nieznacznie różniący sie od siebie kąt co wynikać może z tego, że były eksploatowane,
- natomiast wszystkie szprychy z fabrycznie nowego zapakowanego kompletu mają łebki zgięte pod jednym katem.
Wniosek jaki się nasuwa mi się następujący:
- nie dopatrzyłem się w zestawach podziału na 50 / 50 % szprych "wewnętrznych" / "zewnętrznych",
- być może w zależności od tego co znajdzie się w danym opakowaniu plus stopnia rozkalibrowania otworu w piaście wynikającego z wcześniejszego wykonania / użytkowania raz po raz trafi się zestaw szprych pasujący bez dopasowywania,
- mając do dyspozycji kilka / kilkanaście kompletów można szprychy posegregować według gięcia łepka i bez dopasowywania zaplatać z nich tyle kół ile wyjdzie a pozostałe indywidualnie dopasowywać...
Sprawa w przypadku szprych do ogara 200/205 czy komara wygląda podobnie .
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
EDIT:
Jeżeli chodzi o szprychy które ja zakupiłem, sprawdzałem wszystkie przed montażem, każda jedna była zagięta pod kątem 90 stopni, nie pamietam od kogo były kupowane, ale gdzieś z allegro ...
Mam też szprychy z demontażu tych kół jutro cyknę jakąś fotkę i zobaczę jak tam wyglądał temat
EDIT:
Odkopałem poprzednie szprychy, jak dla mnie wszystkie są takie same, pozostałe jakie miałem z tego zestawu dokładnie tak samo wyglądały
Przyjrzałem się dzisiaj ramie, i znalazłem mały problem :
Przed piaskowaniem nie zwróciłem na to nawet uwagi... to jest gniazdo dolnego łoża w ramie.
Jak mogło dojść do takiego pęknięcia...
Robić coś z tym ?
Jeżeli chodzi o szprychy które ja zakupiłem, sprawdzałem wszystkie przed montażem, każda jedna była zagięta pod kątem 90 stopni, nie pamietam od kogo były kupowane, ale gdzieś z allegro ...
Mam też szprychy z demontażu tych kół jutro cyknę jakąś fotkę i zobaczę jak tam wyglądał temat
EDIT:
Odkopałem poprzednie szprychy, jak dla mnie wszystkie są takie same, pozostałe jakie miałem z tego zestawu dokładnie tak samo wyglądały
Przyjrzałem się dzisiaj ramie, i znalazłem mały problem :
Przed piaskowaniem nie zwróciłem na to nawet uwagi... to jest gniazdo dolnego łoża w ramie.
Jak mogło dojść do takiego pęknięcia...
Robić coś z tym ?
W Trakcie renowacji B3.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Siemano, doszły śruby podobno "cały komplet"
Podczas montowania stopki centralnej coś mi nie zagrało, wydaje mi się że te śruby to kompletna klapa...
Chyba nie tak to miało wyglądać ?
Podczas montowania stopki centralnej coś mi nie zagrało, wydaje mi się że te śruby to kompletna klapa...
Chyba nie tak to miało wyglądać ?
W Trakcie renowacji B3.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
U mnie w miejscu śruby były tam jakby to nazwać kołki nawiercone na zawleczke ale tak mi pogieło tą stopkę że tez zastosowałem śruby.
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
Zdjęcia z poprzedniego postu nie działają.
- czankete
- Posty: 1301
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: Renowacja 125
...no i raczej nie zagra ale nie z powodu śrub - patrząc na zdjęcia wygląda na to, że masz stopkę centralną od 175-tki, czyli z szerszym rozstawem mocowań
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości