WSK M06B3 1975r by Robik
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
Wolno to wszystko idzie bo pierwszeństwo mają inne sprzęty ale coś tam się dzieje. Na chwilę obecną silnik wrócił na swoje miejsce. Oprócz założenia nowego oringu na wałek startera i ogólnym czyszczeniu nic przy nim nie robiłem, ponieważ działał bezproblemowo. Jak będzie potrzeba to nowy silnik się poskłada
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
Czas tu trochę zaktualizować wątek bo moto już dawno śmiga a tu jeszcze takie zaległości
Za wiele fotek nie ma bo tak jakoś szybko poszło Ze zbiornikiem i osłonami bocznymi nie robiłem na razie nic. Chciałem żeby zostały oryginalne. Jak będzie chwila czasu to ubytki w zbiorniku uzupełnię i go wypoleruję i na tym pozostanie.
Za wiele fotek nie ma bo tak jakoś szybko poszło Ze zbiornikiem i osłonami bocznymi nie robiłem na razie nic. Chciałem żeby zostały oryginalne. Jak będzie chwila czasu to ubytki w zbiorniku uzupełnię i go wypoleruję i na tym pozostanie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- CZESIO1958
- Posty: 232
- Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80 - Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
Podoba mi się.
- ark
- Posty: 20
- Rejestracja: 2017-11-10, 23:32
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 1976r.
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
Super maszyna
- igor1956
- Posty: 1316
- Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
- GG: 0
- Moje maszyny: Różne
- Kontaktowanie:
- czankete
- Posty: 1301
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
...jeżeli miałbym być szczery to wymieniłbym w niej zabierak, bo wizualnie dziwnie mi wygląda z długą osłoną łańcucha ...
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
Dziękuję
Jeśli gdzieś znajdę to też w przyszłości wymienię. Obecny wieki temu wrzuciłem razem z kołem nowy z GS-u a stare poszło na złom i chwilowo nie mam
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
Maszyna w tym sezonie wreszcie zaczęła nawijać "legalne" kilometry po 40 latach Okazało się że po około 100 km coś trochę przerywa, gorzej pali więc postanowiłem się tym zająć Po zdjęciu magneta okazało się że platynki już prawie nie istnieją ) Po krótkim namyśle stwierdziłem, że mają prawo bo od przeszło 20 lat do nich nie zaglądałem
Tak wyglądały: A tutaj już nowy zestaw rodem z PRL
Tak wyglądały: A tutaj już nowy zestaw rodem z PRL
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
Odkąd sprzęt zaczął śmigać po drogach trzeba było trochę się za niego zabrać i dopracować kilka denerwujących elementów. Pierwszym było zrobienie pręta do zatapiania pływaka bo wkładanie łapy za osłonę trochę mnie denerwowało. Druga sprawa to lejące się przy tej okazji paliwo na silnik i ogólnie związany z tym syf. Oto co z tego wyszło
Lejek wygląda prymitywnie i do tego ten kolor..... Ale jeśli się sprawdzi to coś lepszego się ogarnie Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- dąbek
- Posty: 405
- Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20 - Lokalizacja: Grudziądz
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
Może spróbuj zrobić coś na podobe jak jest w Jawkach 50, metalowa podstawka pod odstojnikiem z rurką pod silnik.
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
Jeśli ten "patent" zda egzamin to tak zrobię. Wiadomo, że zrobienie tego z blachy tak żeby działało i wyglądało zajmie trochę czasu a to powstało na szybko. Najpierw muszę się przekonać że działa
-
- Posty: 1158
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2 - Lokalizacja: Wolbrom
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
Szukałeś dokładnego miejsca z którego się leje ? Może ich być co najmniej kilka: spod uszczelki komory pływaka, spod śruby z filtrem od spodu gaźnika, spod uszczelki gaźnika do cylindra lub do filtra, dopływu paliwa.
Sprawdź i po kolej eliminuj podejrzane miejsca.
Sprawdź i po kolej eliminuj podejrzane miejsca.
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
Gaźnik ogólnie jest szczelny. Problem jest tylko wtedy gdy trzeba przelać gaźnik przed odpaleniem i wtedy wypływa paliwo przez otwór w komorze pływakowej i zawsze coś tam na silnik naleci.
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
Kolejny mały problem jaki wyszedł na jaw to brak ładowania. Oczywiście zapłon oryginalny 6V. Cewka ładowania i płytka selenowa zmieniana i nic to nie dało. Jakieś pomysły jak sprawdzić poszczególne elementy żeby mieć pewność że to co w motocyklu jest sprawne lub nie??
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
Cewkę ładowania można sprawdzić omomierzem, ale wartość musiałbyś poszukać gdzieś lub może ktoś poda swojej, działającej. Jeśli chodzi o selen to niestety jest to zawsze złom. Nawet seleny, które nigdy nie były montowane w motocyklu po tylu latach tracą swoje właściwości. Tak przynajmniej było w przypadku 2 sztuk u znajomych.
Myślałeś o przeróbkach ładowania i zbieraniu prądu z obu połówek sinusoidy?
Myślałeś o przeróbkach ładowania i zbieraniu prądu z obu połówek sinusoidy?
- robik
- Posty: 326
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
Dziękuję za odpowiedź. Skoro z tych prostowników selenowych nic się nie wydusi to trzeba jakoś pokombinować z diodami. Niestety aż tak wykwalifikowanym elektrykiem nie jestem żeby samemu coś ogarnąć.halcik pisze: ↑2020-05-08, 07:33Cewkę ładowania można sprawdzić omomierzem, ale wartość musiałbyś poszukać gdzieś lub może ktoś poda swojej, działającej. Jeśli chodzi o selen to niestety jest to zawsze złom. Nawet seleny, które nigdy nie były montowane w motocyklu po tylu latach tracą swoje właściwości. Tak przynajmniej było w przypadku 2 sztuk u znajomych.
Myślałeś o przeróbkach ładowania i zbieraniu prądu z obu połówek sinusoidy?
Ma ktoś pomysł w jaki sposób można te seleny zastąpić mostkiem diodowym jaki jest np: w 175??
- jjaworskyy
- Posty: 2051
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
Tak, CDIrobik pisze: ↑2020-05-08, 18:00Dziękuję za odpowiedź. Skoro z tych prostowników selenowych nic się nie wydusi to trzeba jakoś pokombinować z diodami. Niestety aż tak wykwalifikowanym elektrykiem nie jestem żeby samemu coś ogarnąć.halcik pisze: ↑2020-05-08, 07:33Cewkę ładowania można sprawdzić omomierzem, ale wartość musiałbyś poszukać gdzieś lub może ktoś poda swojej, działającej. Jeśli chodzi o selen to niestety jest to zawsze złom. Nawet seleny, które nigdy nie były montowane w motocyklu po tylu latach tracą swoje właściwości. Tak przynajmniej było w przypadku 2 sztuk u znajomych.
Myślałeś o przeróbkach ładowania i zbieraniu prądu z obu połówek sinusoidy?
Ma ktoś pomysł w jaki sposób można te seleny zastąpić mostkiem diodowym jaki jest np: w 175??
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06B3 1975r by Robik
W 175 nie siedzę ale jeśli oryginalnie był tam selen a nie mostek to wystarczy pojedyncza dioda. Moze byc np 1n5401 3A 100V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości