Cześć Chłopaki,
Mam pytanie odnośnie wahacza od zetki i WFM. Jak prawidłowo ma on działać?
Mamy oś wahacza, która jest umiejscowiona ramie nieruchomo. Tulejki turbaksowe są wbite w wahacz i się nie ruszają. W tulejki włożona jest tuleja stalowa, która ma długość jak rozstaw tulejek turbaksowych. Kompletny wahacz mocuje się w ramie i skręca oś. Stalowa tuleja ma się w tulejkach poruszać i mieć minimalny luz. Tulejki mam stare oryginalne i kupione niedawno nowe o wymiarach takich jak w książce serwisowej. Tuleja stalowa ma delikatny luz z osią wahacza. Taki sam przypadek mam w oryginale jak i w częściach dorabianych od Klasykmoto. Jak to w ogóle ma działać? W tej chwili wahacz po zamontowaniu pracuje na osi, która znajduje się w tulei stalowej. Tuleja stalowa za bardzo nie pracuje na tulejkach turbaksowych co jest tu priorytetem. Te tulejki są po to by się wycierały, pracowały jak to jest w B1.
Co jest tu nie tak? Gdzie ma być luz a gdzie go ma nie być? Po co jest ta smarowniczka w wahaczu? Mam mętlik w głowie, nie mogę sobie uzmysłowić jak to ma działać. W chwili obecnej przy takim rozwiązaniu to zamiast tulejek będzie się zużywała oś wahacza i tuleja wewnątrz.
Dziękuję za pomoc
Zasada działania wahacza Z1/Z2/WFM
- LukaSS
- Posty: 54
- Rejestracja: 2009-01-09, 23:01
- GG: 6429228
- Lokalizacja: Biała Podl.Warszawa
- Kontaktowanie:
Zasada działania wahacza Z1/Z2/WFM
!!! Yamaha XTZ 750 Super Tenere !!!
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Zasada działania wahacza Z1/Z2/WFM
Nie wiem czy ci się taka informacja przyda ale jeśli chodzi o shl m11 to wahacz był łożyskowany najpierw na tulejach turbaksowych które były smarowane za pomocą kalamitek umiejscowionych w sworzniu przegubu wahacza, nowsze wersje posiadały łożyskowanie na "silentblokach" co wyeliminowało kalamitki. Od roku ~1966 kalamitki powróciły ale już umiejscowione w wachaczu
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 - 79
- Lokalizacja: Sowina
- Kontaktowanie:
- LukaSS
- Posty: 54
- Rejestracja: 2009-01-09, 23:01
- GG: 6429228
- Lokalizacja: Biała Podl.Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zasada działania wahacza Z1/Z2/WFM
Mam wszystko co na zdjęciu
Help
Help
!!! Yamaha XTZ 750 Super Tenere !!!
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: Zasada działania wahacza Z1/Z2/WFM
Stare części masz zużyte stąd te luzy, tulejki mają pracować względem siebie, co do nowych części, czasem lepiej dorabiać nowe u tokarza.Wahacz pracuje na takiej zasadzie jak piszesz, ważne żeby po skręceniu osi wahacza rama nie zaciskała się i nie blokowała ruchu obrotowego tulejek.Jeżeli tak jest trzeba dorobić / dobrać jakieś podkładki.
Tylko wg tego rysunku wygląda to tak że tuleja z tworzywa ma kołnierz i po wciśnięciu w wahacz jest tak że ich rozstaw jest szerszy niż tuleja stalowa? Tak to wygląda po złożeniu?
Tylko wg tego rysunku wygląda to tak że tuleja z tworzywa ma kołnierz i po wciśnięciu w wahacz jest tak że ich rozstaw jest szerszy niż tuleja stalowa? Tak to wygląda po złożeniu?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości