Skrzynia 4 biegowa w silniku S01 (fotki).
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Skrzynia 4 biegowa w silniku S01 (fotki).
Zgodnie z prośbą Żbika, pokazuję fotki silnika sarenki i silnika "home made" z 4 biegową skrzynią biegów.
- hades10
- Posty: 145
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
jeszcze jak możesz powiedzieć, czy jakieś przeróbki się robi w karterach, czy bez niczego pasuje.
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D
ira initium insaniae est
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D
ira initium insaniae est
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 2007-01-04, 20:41
- GG: 0
- Moje maszyny: Ostatnia WSK M06B3 1975
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
- Ozzy
- Posty: 18
- Rejestracja: 2007-01-14, 11:57
- GG: 0
- Lokalizacja: Południe
- Kontaktowanie:
- Bercik
- Posty: 104
- Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
- GG: 9173472
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Teoretycznie z fot które oglądałem wystarczy stoczyć wałek pośredni, a konkretnie to zmniejszyć średnice i podtoczyć trochę tryb gdyż silnik 175 jest szerszy, podobnie z trybem zdawczym - trzeba podtoczyć troszeczkę i powinno pasować, a w teorii jak to jest to nie wiem. Mam fotki na których jest już tak przerobiony wałek pośredni, ale niestety nie mogę ich pokazać, obiecałem Pozostaje tylko sprawa ze zmieniaczem biegów a konkretnie z wodzikami i z tą kuleczka która blokuje maszynkę. Jak dla mnie zmieniacz biegów to chyba trudniejsza sprawa. Ale jak to mówią wszystko jest do zrobienia Kiedyś miałem chęć wsadzić skrzynkę 4 biegową do 125 ale jakoś mi przeszło
Aha i tu są dokładniejsze zdjęcia silnika sarenki Praktycznie wszystko jest podane na tacy Trzeba się wziąć tylko do roboty
http://www.polskiemotocykle.mik.pl/mr15_zaw.html
Aha i tu są dokładniejsze zdjęcia silnika sarenki Praktycznie wszystko jest podane na tacy Trzeba się wziąć tylko do roboty
http://www.polskiemotocykle.mik.pl/mr15_zaw.html
Ten silniczek na pierwszym zdjęciu posiadam ja. Mogę powiedzieć o skrzyni tylko tyle: przeróbek moim zdaniem jest w 3dupy, to znaczy dużo. Na wałku zdawczym jest łożysko 6005, a na głównym 6203. Skrzynia 4-stopniowa na pewno nie pochodzi z WSK 175 tak jak niektórzy uważają. Skrzynia jest bardzo wytrzymała. Acha! Zmieniacz jest taki sam jak w WSK 175. Są też 2 wodziki.
Zrobiłem zdjęcie wałkowi zdawczemu (można je zobaczyć w temacie: "Co to za wałek?"), jeśli ktoś wie co to za wałek to proszę o wypowiedź.
No jeszcze o tej skrzyni: zostały wywiercone otwory na oś wodzików, miejsca tulejek zostały obniżone, bo ta skrzynia jest nieco szersza. Karter został nieco po nadcinany, żeby wszedł zmieniacz, no i jak mówiłem zostały rozwiercone otwory na łożyska. Sprzęgło też zalicza się do skrzyni to powiem, że nie ma na nim zębatki do startera, bo nie było miejsca na to, łożyskowane jest na 2 łożyskach 6202 zamiast tulejki. Sprzęgło wygląda na pierwszy rzut oka jak oryginał, ale jest chyba robione na zamówienie bo jest grubsze, sprzedawca nawet o tym coś mówił.
Jak będziesz wstawiał skrzynię z WSK 175 to nie przerabiaj dobrych karterów, bo możesz je zniszczyć!!!!!!!!!!!! Załatw jakieś zmasakrowane kartery i je przerabiaj najpierw, jeśli Ci się uda wstawić w nie tą skrzynię, to na wzór przerobisz te dobre kartery.
PS: wałki z trybami, czy wodziki wstawić to nie taki problem, ale zmieniacz to masakra - dużo roboty, ale dla chcącego nic trudnego!
Życzę udanego wstawiania czwóry!
Zrobiłem zdjęcie wałkowi zdawczemu (można je zobaczyć w temacie: "Co to za wałek?"), jeśli ktoś wie co to za wałek to proszę o wypowiedź.
No jeszcze o tej skrzyni: zostały wywiercone otwory na oś wodzików, miejsca tulejek zostały obniżone, bo ta skrzynia jest nieco szersza. Karter został nieco po nadcinany, żeby wszedł zmieniacz, no i jak mówiłem zostały rozwiercone otwory na łożyska. Sprzęgło też zalicza się do skrzyni to powiem, że nie ma na nim zębatki do startera, bo nie było miejsca na to, łożyskowane jest na 2 łożyskach 6202 zamiast tulejki. Sprzęgło wygląda na pierwszy rzut oka jak oryginał, ale jest chyba robione na zamówienie bo jest grubsze, sprzedawca nawet o tym coś mówił.
Jak będziesz wstawiał skrzynię z WSK 175 to nie przerabiaj dobrych karterów, bo możesz je zniszczyć!!!!!!!!!!!! Załatw jakieś zmasakrowane kartery i je przerabiaj najpierw, jeśli Ci się uda wstawić w nie tą skrzynię, to na wzór przerobisz te dobre kartery.
PS: wałki z trybami, czy wodziki wstawić to nie taki problem, ale zmieniacz to masakra - dużo roboty, ale dla chcącego nic trudnego!
Życzę udanego wstawiania czwóry!
Mój silnik z 4-biegami jakoś sobie radził na każdym biegu, ale jest po tuningu.mlodziak4 pisze:witam.myśle że wstawianie skrzyni czterobiegowej nie ma sensu bo albo będą za małe przełożenia albo silnik nie wyda tyle mocy aby odjechać na 4 biegu. Więc szkoda zachodu.
Do seryjnej wueski wstawienie czwórki to bezsens, ale do bardzo wyżyłowanej ma uzasadnienie.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości