WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Alien » 2011-05-12, 20:50

Co do przedniej zawiechy to życzę Ci dobrze, ale składanie takich elementów z dwóch różnych kompletów wiąże się z loterią pod tytułem "czy lagi/nogi były proste". Może zdarzyć się tak ze odkształcenia ułożą się w parszywy sposób, tzn. zsumuja swoje przesunięcia/wygięcia.

Co do oleju to hmm...katalogowe 90ccm to jest przecież tyle co kot napłakał. Ja mam grubo ponad 200ccm mieszanki 30% hipol + 70% 15W40 i dopiero wtedy zaczyna to sensownie tłumić. Przy 90ccm to miałem wrażenie że jadę na Komarze gdzie w przodzie były sprężyny na towocie. Dla kogoś kto jest zakochany w katalogu polecam dolać sobie na próbę i przekonać się samemu.

Odnośnie tylnej zawiechy to stan tłoczysk naprawdę piękny. Ale wcale nie jest to gwarantem że zgarniacz nie jest wyruchany na dziesiątą stronę :D nie zauważyłem zebys pisał jaki olej tam wlałeś. Tam akurat faktycznie wchodzi dokładnie 90ccm, ja mam mieszankę podobną to opisanej wcześnie i jest delikatnie za twardo z tym ze mam nowe uszczelnienia. Teraz wlałbym tam sam 10W40. Ale na pewno nie amortyzol, tym bardziej że masz używany zgarniacz.
ps. osłonka pod sprężyny czyżby z dętki? :)

Poza tym polecam Ci nie składać jej na imbusach. Wiem ze to wygodne i zapewnia fajny docisk, ale nie pasuje do motocykla tego typu. Rodzi się perełka wiec warto i o tym pomyśleć zawczasu, żeby później nie kląć jak przyjdzie wymienić 50 śrub :D

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-05-12, 21:56

Co do zawiechy przód nalałem 90 ml i tak samo mówię coś kur... mało....
Dolałem jeszcze raz tyle samo + jeszcze dolewałem i dopiero zadziałało ;)
Czyli weszło ponad 200 ml.
Co do przekładki myślę, że wszystko jest OK

Z przodu i z tyłu lałem mieszankę pół na pół :)
Osłonka z dętki dobrze zauważyłeś...

O śrubach już pisałem kwestia gustów ;)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Skinder » 2011-05-13, 07:14

Przy 90ml przednie zawieszenie tłumi tylko przed dobiciem. Świetnie to wygląda, jak już kilka razy pisałem, jakie dętki ostatecznie zakładasz ?

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: xradusx » 2011-05-13, 07:49

wszystko ładnie pięknie Audio wszyscy pisali ci o śrubach i tylko tobie one się podobały może warto nad tym pomyśleć :P Zastanawia mnie instalacja prowadzona po stronie akumlatora ja we wszystkich wskach miałem instalację po drugiej stronie nigdy nie szedł kabel przez numery ramy może dla niektórych nie ma to znaczenia i się czepiam ale lubię dopracowane moto :P

hartman

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: hartman » 2011-05-13, 07:56

Alien pisze:
Co do oleju to hmm...katalogowe 90ccm to jest przecież tyle co kot napłakał.
ja też mam takie wrażenie i chyba doleję więcej.Przecież tam lagi są ogromne ,a 100ml to tyle co lepsza literatka ... wnętrze się olejem co najwyżej upaćka i tyle.

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: xradusx » 2011-05-13, 08:06

Ja nalałem katalogowe 100ml do jednej lagi łącznie 200ml i nie mam żadnego uczucia złej amortyzacji. przypominając że zawieszenie mam całkowicie zregenerowane

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-05-13, 08:42

Skinder pisze:Przy 90ml przednie zawieszenie tłumi tylko przed dobiciem. Świetnie to wygląda, jak już kilka razy pisałem, jakie dętki ostatecznie zakładasz ?
Zakłam te co kupiłem, nie wyglądają źle.
Płaciłem za nie 30 zł/szt więc nie chcę robić sobie kolejnych kosztów.
xradusx pisze:wszystko ładnie pięknie Audio wszyscy pisali ci o śrubach i tylko tobie one się podobały może warto nad tym pomyśleć :P Zastanawia mnie instalacja prowadzona po stronie akumlatora ja we wszystkich wskach miałem instalację po drugiej stronie nigdy nie szedł kabel przez numery ramy może dla niektórych nie ma to znaczenia i się czepiam ale lubię dopracowane moto :P
O śrubach już pisałem i sprawę uważam za zamkniętą.
Wybacz, ale motor robię dla siebie nie dla innych.

Co do instalacji to specjalnie szukałem schematu i znalazłem:
Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: xradusx » 2011-05-13, 11:29

Kurde dziwna sprawa od czego jest ta instrukcja ?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-05-13, 11:30

Od WSKi :)

Savier mi podesłał :)

no, bo juz chciałem się przyczepić.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Pablo_Picasso » 2011-05-15, 18:43

I jak tam ci idzie ?? ;)
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-05-15, 18:46

Czasu mało, prace stoją w miejscu :(

Ale w tym tyg chciałbym ruszyć z kołami wreszcie...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-05-19, 22:12

Prace ruszyły:

Elementy kół przed czyszczeniem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



W oczekiwaniu na ocynk:

Obrazek



W oczekiwaniu na szkiełkowanie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Obręcze dawno pomalowane, szprychy ocynkowane, piasty wyszkiełkowane - czas na sprzychowanie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Wstępna przymiarka opony (bez dętek - koło jeszcze nie wycentrowane):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



KOLOR OBRĘCZY MOIM ZDANIEM WYSZEDŁ SUPER!
NA ŻYWO WYGLĄDA BAJECZNIE


Komentarze typu - za jasne, białe itp nie są na miejscu :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Skinder » 2011-05-19, 22:35

Fajnie kontrastuje z oponą. Nie łatwiej było osadzić łożyska zaraz po szkiełkowaniu ?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-05-19, 22:37

Skinder pisze:Fajnie kontrastuje z oponą. Nie łatwiej było osadzić łożyska zaraz po szkiełkowaniu ?
A niby dlaczego?
Przecież teraz jest po szkiełkowaniu :P

A po drugie tak troche lipnie nabijać łożyska bez dystansów w środku (się cynkują) :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

sebek93
Posty: 10
Rejestracja: 2010-03-06, 16:21
GG: 7658529
Moje maszyny: Honda CB 500 97'
ZZR Komar 232 65'
Lokalizacja: Namysłów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: sebek93 » 2011-05-19, 22:59

Bardzo podoba mi się Twoja praca, oby tak dalej :) Mam nadzieję, że kiedyś zobaczę wskę na żywo, mieszkam kilkadziesiąt kilometrów od Ciebie.

P.S. Gdzie szkiełkowałeś piasty?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-05-19, 23:03

sebek93 pisze:Bardzo podoba mi się Twoja praca, oby tak dalej :) Mam nadzieję, że kiedyś zobaczę wskę na żywo, mieszkam kilkadziesiąt kilometrów od Ciebie.

P.S. Gdzie szkiełkowałeś piasty?
Oj na bank zobaczysz :)
Często bywam w Namysłowie, Woskowicach, Kępnie, Opatowie itp :)
Trasa w sam raz na wycieczkę WSKą.

Szkiełkowałem w firmie SPOKO we Wrocławiu.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

hartman

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: hartman » 2011-05-19, 23:12

Jeśłi wską w kępnie bywasz to może kiedyś moją uda mi się tam zawędrować :D Wzór zaplatania dość niespotykany muszę przyznać.P.S
Pisałem pmkę odnośnie zapłonu i nie dostałem odpowiedzi.Jak coś to zajrzyj :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-05-19, 23:20

hartman pisze:Jeśłi wską w kępnie bywasz to może kiedyś moją uda mi się tam zawędrować :D Wzór zaplatania dość niespotykany muszę przyznać.
Wzór jakoś sam wyszedł - szło bardzo przyjemnie.

Bywam? Raczej będę bywał.

Syców, Ostrzeszów, Grabów, Kuźnica Grabowska taką trasę będę pokonywał na pewno.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Knife

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Knife » 2011-05-20, 09:20

Cudne koła !
Naprawdę ładne.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Alien » 2011-05-20, 10:40

Gładź bębna hamulcowego też była szkiełkowana?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości