Czas coś w końcu napisać . Czas mija , a remont junaka zaczyna zbliżać się do finalnego montażu silnika . Coraz więcej części jest już po regeneracji . Kilkanaście tyg. wstecz , postanowiłem że czas najwyższy brać się ostro do roboty !  
 
  
Co z tego wynikło ? 
1. Głowica Początkowo , miała trafić do P. Jarka z Tucholi , jednak jak zwykle coś stało na przeszkodzie . Bardzo dużo osób przygotowywało maszyny do sezonu , kolejki , czekanie . Po około 2,5 miesiąca odpuściłem , wybrałem się do Krosna , głowicę zostawiłem u Mechanika , pierwsze wrażenia ? hmm wydawało się że ogarnięty gościu . Termin proszę dzwonić w przyszłym tyg. najprawdopodobniej będzie już gotowa . Wyszedłem z uśmiechem na twarzy . Pan od renowacji głowicy stwierdził że zrobił już dużo " Junaczych głowic , również mnie to ucieszyło . Jednak później okazało się że musiałem na nią czekać około miesiąca , straciłem przy tym dużo nerwów . Wymienione zostały prowadnice , na żeliwne . Gniazda nadawały się jeszcze do , frezowania . Natomiast zawory nadawały się jedynie jako eksponat na półkę . 
 2. Szkiełkowanie
2. Szkiełkowanie tutaj osoba wykonująca zlecenie , wykazała się naprawdę profesjonalizmem i podejściem do klienta 
Wszystko , tak jak się dogadaliśmy . Polecam ! Osobą wykonującą szkiełkowanie był Pan z Krosna . 

Hehe na zdjęciach jeszcze śnieg 
 3. Zakup części na Skuter Dębica
 
3. Zakup części na Skuter Dębica Niczym mi nie podpadli , kontakt był okej , paczka doszła w przeciągu 2/3 dni od złożenia zamówienia . Mają kilka bubli do Junaka , ale ogólnie to jestem zadowolony . Nowy rozrząd okazał być się bardzo udaną kopią oryginału . O tulejce dystansowej wału , już np. nie można tego powiedzieć .
 
 

Gwóźdź programu , nowy cylinder almot . Jakość wykonania jest okej . Pierścienie są jedynie do wymiany , czekam na paczkę z nowymi z Poznania .
Paczka doszła no to działamy ! Na pierwszy rzut poszły tulejki skrzynie biegów . Były bardzo zużyte . Tak więc wybiliśmy zaślepki tulejek , wybiliśmy stare tulejki . Wbiliśmy na początek tulejkę wałka pośrednie . Rozwiertaki poszły w ruch . Przy tulejce wodzików natknąłem się na mały problem . Tulejka nie miała zbyt ciasnego pasowania . Została przyklejona na kleju anareobowym . Póki co trzyma się . 
 

  Na tym zdjęciu widać ogólny zarys silnika , oraz wałek pośredni i wałek wodzików już w nowych rozwiercony tulejkach .
Kiedy będę składał silnik ? Tego jeszcze sam nie wiem , ciągle brakuję jakiegoś elementu . Gdy uporam się z jednym problem , pojawia się następny . 
Wszelakie sugestie , oraz komentarze mile widziane !
CDN.