Luzy na wale
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Luzy na wale
Witam dzisiaj zauważyłem że jak złapie za magneto i pociągnę do Siebie to magneto z czopem wały wychodzi ponad 1 cm...
Raz iskra jest raz jej nie ma, motor ciężko pali, Co to może być ?
Raz iskra jest raz jej nie ma, motor ciężko pali, Co to może być ?
W Trakcie renowacji B3.
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 2012-05-03, 12:17
- GG: 0
- Moje maszyny: Kiedyś były i WSK :)
- Kontaktowanie:
Re: Luzy na wale
Ponad 1 cm wał lata na boki ? pogratulować tylko fachowca co silnik składał
Jeszcze trochę i drugiego silnika poszukasz bo ten się rozleci.

Jeszcze trochę i drugiego silnika poszukasz bo ten się rozleci.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Luzy na wale
Nie lata na boki, tylko jak ciągnę do siebie i popycham -.-
Zastanawiam się czy jest sens robić ten motor ...
Zastanawiam się czy jest sens robić ten motor ...
W Trakcie renowacji B3.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2012-07-12, 17:13
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL 175 M11 1965 rok
- Lokalizacja: Radymno
- Kontaktowanie:
Re: Luzy na wale
Kolego, nie masz wyjścia. Silnik trzeba rozebrać i to jak najszybciej. Przy ponownym składaniu musisz go dystansować, wkładając odpowiedniej grubości podkładki dystansujące na wał, pomiędzy blachę na wale a łożyskami. Ważne, żeby podkładki w takiej samej ilości i takiej samej długości były po równo z obu stron wału. Dystansowanie silnika jest super opisane w instrukcji OSY.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Luzy na wale
Pytanie, czy przez to może nie palić, i iskra raz jest raz nie ma ?
W Trakcie renowacji B3.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2012-07-12, 17:13
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL 175 M11 1965 rok
- Lokalizacja: Radymno
- Kontaktowanie:
Re: Luzy na wale
Jeśli masz luz ponad 1 cm to zmieniają Ci się odległości magnesów od cewki. Co jeszcze może tam się dziać, wolę nie myśleć. Tak czy inaczej, na twoim miejscu więcej bym go nie próbował odpalać, tylko na stół i rozbiórka.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Luzy na wale
lożyska były wymieniane 4 miesiące temu, kartery również -.-
W Trakcie renowacji B3.
- bulbas
- Posty: 122
- Rejestracja: 2012-11-18, 11:05
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m06b1
komar 2350
komar 2352
suzuki rg 125 f - Lokalizacja: suchań
- Kontaktowanie:
Re: Luzy na wale
Wał ma wytarte czopy, albo dystansujesz i kleisz łożyska albo nowy wał.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Luzy na wale
Nowy wał czas zacząć szukać xD Polecacie te z Allegro ? http://allegro.pl/wsk-125-wal-korbowy-k ... 17669.html
W Trakcie renowacji B3.
- Kermit
- Posty: 224
- Rejestracja: 2012-03-29, 00:47
- Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 175 Kobuz i trzy tygrysy Bengalskie - Lokalizacja: Boska Wola
- Kontaktowanie:
Re: Luzy na wale
Te wały się do niczego nie nadają. Regeneruj oryginalny.
viewtopic.php?f=53&t=10726
viewtopic.php?f=53&t=10726
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Luzy na wale
No to trzeba regenerować
Teraz pytanie czy Otwory na łożyska w karterach nie poszerzyły się -.-

W Trakcie renowacji B3.
- qpa
- Posty: 618
- Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
- GG: 0
- Moje maszyny: mustang ttr
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Luzy na wale
Wrzuć filmik bo w 1 cm mi się wierzyć nie chce.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Luzy na wale
Może przesadziłem z tym 1 cm, Ale jak pociągam to sprawia takie wrażenie 

W Trakcie renowacji B3.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 2012-07-12, 17:13
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL 175 M11 1965 rok
- Lokalizacja: Radymno
- Kontaktowanie:
Re: Luzy na wale
Może tak być, że Ci się otwory w karterach poszerzyły, ale jednak ja bym stawiał, tak jak pisze bulbas, na wytarte czopy. Weź stare łożysko, nałóż na czop i zobacz czy siedzi ciasno. Podobnie możesz zrobić z łożyskiem w karterze. Ale jednak ja bym stawiał na wał. Najlepiej jeśli sprawdzisz to starymi łożyskami a nie nowymi, bo nowe docelowo zmienią się w stare
Jeśli łożyska chodzą luźno na czopie to wał do wymiany. Regeneracja nic Ci nie da, bo regenerując wymieniasz łożysko w stopce korbowodu i ewentualni korbowód, a czopy pozostają stare. Nowego, współczesnego wału też nie kupuj. W tym temacie popieram opinię Kermita.
Najlepiej stare łożyska w kieszeń i w Polskę w poszukiwaniu dobrego wału.

Najlepiej stare łożyska w kieszeń i w Polskę w poszukiwaniu dobrego wału.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Luzy na wale
Na Dniach jakoś rozłożę silnik i zobaczę co w trawie piszczy, mam nadzieję że to nie wyrobione gniazda w karterach, bo kartery niedawno było zmieniane 

W Trakcie renowacji B3.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2014-02-10, 21:01
- GG: 0
- Moje maszyny: Mz 251
Wsk 125 - Lokalizacja: Lubaczów
- Kontaktowanie:
Re: Luzy na wale
Nowego bez blach wału nie polecam ! Zdystansuj wał, zregeneruj jak trzeba stary załóż łożyska na dobry klej i bedzie git. Albo kupuj wał z dobrymi czopami albo nowy prl . Jeśli zdystansujesz to wał nie będzie miał prawa latać na boki 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość