Luzy na wale

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Odpowiedz
Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Luzy na wale

Post autor: Caniek » 2014-05-07, 22:01

Witam dzisiaj zauważyłem że jak złapie za magneto i pociągnę do Siebie to magneto z czopem wały wychodzi ponad 1 cm...
Raz iskra jest raz jej nie ma, motor ciężko pali, Co to może być ?
W Trakcie renowacji B3.

BizonekM06
Posty: 176
Rejestracja: 2012-05-03, 12:17
GG: 0
Moje maszyny: Kiedyś były i WSK :)
Kontaktowanie:

Re: Luzy na wale

Post autor: BizonekM06 » 2014-05-07, 22:10

Ponad 1 cm wał lata na boki ? pogratulować tylko fachowca co silnik składał :mrgreen:
Jeszcze trochę i drugiego silnika poszukasz bo ten się rozleci.

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Luzy na wale

Post autor: Caniek » 2014-05-07, 22:15

Nie lata na boki, tylko jak ciągnę do siebie i popycham -.-
Zastanawiam się czy jest sens robić ten motor ...
W Trakcie renowacji B3.

gesior
Posty: 20
Rejestracja: 2012-07-12, 17:13
GG: 0
Moje maszyny: SHL 175 M11 1965 rok
Lokalizacja: Radymno
Kontaktowanie:

Re: Luzy na wale

Post autor: gesior » 2014-05-07, 22:15

Kolego, nie masz wyjścia. Silnik trzeba rozebrać i to jak najszybciej. Przy ponownym składaniu musisz go dystansować, wkładając odpowiedniej grubości podkładki dystansujące na wał, pomiędzy blachę na wale a łożyskami. Ważne, żeby podkładki w takiej samej ilości i takiej samej długości były po równo z obu stron wału. Dystansowanie silnika jest super opisane w instrukcji OSY.

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Luzy na wale

Post autor: Caniek » 2014-05-07, 22:18

Pytanie, czy przez to może nie palić, i iskra raz jest raz nie ma ?
W Trakcie renowacji B3.

gesior
Posty: 20
Rejestracja: 2012-07-12, 17:13
GG: 0
Moje maszyny: SHL 175 M11 1965 rok
Lokalizacja: Radymno
Kontaktowanie:

Re: Luzy na wale

Post autor: gesior » 2014-05-07, 22:51

Jeśli masz luz ponad 1 cm to zmieniają Ci się odległości magnesów od cewki. Co jeszcze może tam się dziać, wolę nie myśleć. Tak czy inaczej, na twoim miejscu więcej bym go nie próbował odpalać, tylko na stół i rozbiórka.

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Luzy na wale

Post autor: Caniek » 2014-05-07, 22:52

lożyska były wymieniane 4 miesiące temu, kartery również -.-
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
bulbas
Posty: 122
Rejestracja: 2012-11-18, 11:05
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06b1
komar 2350
komar 2352
suzuki rg 125 f
Lokalizacja: suchań
Kontaktowanie:

Re: Luzy na wale

Post autor: bulbas » 2014-05-07, 22:55

Wał ma wytarte czopy, albo dystansujesz i kleisz łożyska albo nowy wał.

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Luzy na wale

Post autor: Caniek » 2014-05-07, 22:57

Nowy wał czas zacząć szukać xD Polecacie te z Allegro ? http://allegro.pl/wsk-125-wal-korbowy-k ... 17669.html
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
Kermit
Posty: 224
Rejestracja: 2012-03-29, 00:47
Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 175 Kobuz i trzy tygrysy Bengalskie
Lokalizacja: Boska Wola
Kontaktowanie:

Re: Luzy na wale

Post autor: Kermit » 2014-05-08, 17:03

Te wały się do niczego nie nadają. Regeneruj oryginalny.
viewtopic.php?f=53&t=10726

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Luzy na wale

Post autor: Caniek » 2014-05-08, 20:36

No to trzeba regenerować :D Teraz pytanie czy Otwory na łożyska w karterach nie poszerzyły się -.-
W Trakcie renowacji B3.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 618
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Luzy na wale

Post autor: qpa » 2014-05-08, 20:36

Wrzuć filmik bo w 1 cm mi się wierzyć nie chce.

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Luzy na wale

Post autor: Caniek » 2014-05-08, 21:58

Może przesadziłem z tym 1 cm, Ale jak pociągam to sprawia takie wrażenie :)
W Trakcie renowacji B3.

gesior
Posty: 20
Rejestracja: 2012-07-12, 17:13
GG: 0
Moje maszyny: SHL 175 M11 1965 rok
Lokalizacja: Radymno
Kontaktowanie:

Re: Luzy na wale

Post autor: gesior » 2014-05-09, 09:18

Może tak być, że Ci się otwory w karterach poszerzyły, ale jednak ja bym stawiał, tak jak pisze bulbas, na wytarte czopy. Weź stare łożysko, nałóż na czop i zobacz czy siedzi ciasno. Podobnie możesz zrobić z łożyskiem w karterze. Ale jednak ja bym stawiał na wał. Najlepiej jeśli sprawdzisz to starymi łożyskami a nie nowymi, bo nowe docelowo zmienią się w stare :) Jeśli łożyska chodzą luźno na czopie to wał do wymiany. Regeneracja nic Ci nie da, bo regenerując wymieniasz łożysko w stopce korbowodu i ewentualni korbowód, a czopy pozostają stare. Nowego, współczesnego wału też nie kupuj. W tym temacie popieram opinię Kermita.
Najlepiej stare łożyska w kieszeń i w Polskę w poszukiwaniu dobrego wału.

Caniek
Posty: 224
Rejestracja: 2011-09-18, 19:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Luzy na wale

Post autor: Caniek » 2014-05-09, 14:33

Na Dniach jakoś rozłożę silnik i zobaczę co w trawie piszczy, mam nadzieję że to nie wyrobione gniazda w karterach, bo kartery niedawno było zmieniane :)
W Trakcie renowacji B3.

Mieczysław
Posty: 11
Rejestracja: 2014-02-10, 21:01
GG: 0
Moje maszyny: Mz 251
Wsk 125
Lokalizacja: Lubaczów
Kontaktowanie:

Re: Luzy na wale

Post autor: Mieczysław » 2014-05-10, 17:22

Nowego bez blach wału nie polecam ! Zdystansuj wał, zregeneruj jak trzeba stary załóż łożyska na dobry klej i bedzie git. Albo kupuj wał z dobrymi czopami albo nowy prl . Jeśli zdystansujesz to wał nie będzie miał prawa latać na boki :-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość